C&A verliest rechtszaak van G-Star | RetailDetail

C&A verliest rechtszaak van G-Star

C&A moet alle kleding met de opdruk D STR uit de rekken van de winkels halen. De rechter heeft bepaald dat het merk te veel lijkt op het merk G-Star, dat de procedure opstartte.

 

In Het Financieele Dagblad zegt hoofd juridische zaken Christian de Bil van G-Star dat het vonnis betekent dat C&A ongeveer éénderde van de mannencollectie uit de Europese winkels moet verwijderen. Dit betekent een miljoenenstrop voor de van oorsprong Nederlandse modeketen. Een woordvoerder van C&A nuanceert dit en stelt dat het slechts om een klein gedeelte van de totale collectie gaat.

 

De kleding moet volgens de uitspraak van de rechter binnen vijf dagen uit de schappen van de winkels van C&A verdwenen zijn, op straffe van een dwangsom van tienduizend euro per dag. Volgens de rechter probeert C&A te opvallend mee te profiteren van de bekendheid van G-Star en is er derhalve onrechtmatig inbreuk gemaakt op het merk.

C&A moet alle kleding met de opdruk D STR uit de rekken van de winkels halen. De rechter heeft bepaald dat het merk te veel lijkt op het merk G-Star, dat de procedure opstartte.

 

In Het Financieele Dagblad zegt hoofd juridische zaken Christian de Bil van G-Star dat het vonnis betekent dat C&A ongeveer éénderde van de mannencollectie uit de Europese winkels moet verwijderen. Dit betekent een miljoenenstrop voor de van oorsprong Nederlandse modeketen. Een woordvoerder van C&A nuanceert dit en stelt dat het slechts om een klein gedeelte van de totale collectie gaat.

 

De kleding moet volgens de uitspraak van de rechter binnen vijf dagen uit de schappen van de winkels van C&A verdwenen zijn, op straffe van een dwangsom van tienduizend euro per dag. Volgens de rechter probeert C&A te opvallend mee te profiteren van de bekendheid van G-Star en is er derhalve onrechtmatig inbreuk gemaakt op het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.