Car & Joy wil occasionmarkt veroveren

De nieuwe formule voor de verkoop van tweedehands auto's Cars & Joys is bijzonder ambitieus. Het bedrijf wil binnen zeven jaar beschikken over honderd vestigingen in Nederland en uiteindelijk uitgroeien tot een winkelketen met 250 vestigingen.

 

De formule is een initiatief van Martin Huisman, voorheen van Bovag, en ondernemer Michel van Roon. De formule zet in op een combinatie van verkoop en after sales op franchisebasis. De eerste vestiging is onlangs geopend in Groningen, bij autobedrijf Winter. Alle vestigingen moeten een uniforme uitstraling krijgen met verkoopondersteuning vanuit het hoofdkantoor.

 

Groeimarkt zijn bestaande verkopers van tweedehands auto's, erkend reparateurs en vooral ook autobedrijven die vanwege de reorganisaties bij importeurs hun dealerships gaan verliezen. 'Mensen willen zekerheid en duidelijkheid, en dat biedt het herkenbare het vertrouwenwekkende karakter van een franchiseformule', zegt Huisman tegen het autovakblad Automotive.

De nieuwe formule voor de verkoop van tweedehands auto's Cars & Joys is bijzonder ambitieus. Het bedrijf wil binnen zeven jaar beschikken over honderd vestigingen in Nederland en uiteindelijk uitgroeien tot een winkelketen met 250 vestigingen.

 

De formule is een initiatief van Martin Huisman, voorheen van Bovag, en ondernemer Michel van Roon. De formule zet in op een combinatie van verkoop en after sales op franchisebasis. De eerste vestiging is onlangs geopend in Groningen, bij autobedrijf Winter. Alle vestigingen moeten een uniforme uitstraling krijgen met verkoopondersteuning vanuit het hoofdkantoor.

 

Groeimarkt zijn bestaande verkopers van tweedehands auto's, erkend reparateurs en vooral ook autobedrijven die vanwege de reorganisaties bij importeurs hun dealerships gaan verliezen. 'Mensen willen zekerheid en duidelijkheid, en dat biedt het herkenbare het vertrouwenwekkende karakter van een franchiseformule', zegt Huisman tegen het autovakblad Automotive.

Tags: