Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Nederlandse e-commerce heeft tekort aan personeel

17/07/2017

De Nederlandse e-commercebedrijven kunnen op vlak van personeel nog moeilijk de groei van de sector volgen. Meer dan de helft van de bedrijven heeft openstaande vacatures die het moeilijk ingevuld krijgt.

Kopen.nl heeft een nieuwe eigenaar gevonden

13/07/2017

De domeinnaam Kopen.nl, die in handen was van de curatoren van Macintosh, heeft met YoungMinded een nieuwe eigenaar gevonden. Dat is ook het bedrijf achter vergelijkingssite GSMacties.nl.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Back to top