Carrefour Online blaast bijna zijn eerste kaarsje uit.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.


De supermarktketen biedt op  zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.


Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.


Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst.  Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Total Sports wordt Sportshop.com

21/06/2017

Total Sports Trading verandert op 1 juli van naam en gaat dan officieel verder als Sportshop.com. Met die nieuwe wil de groep sportwebshops internationaal verder kunnen groeien. In Nederland blijven de huidige namen ook in gebruik.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

Tesco voert eerste levering met robot uit

02/06/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft voor het eerst een online bestelling bij een klant aan huis geleverd met de hulp van een robot.

Back to top