Conflict rond wijnhandel groeit verder | RetailDetail

Conflict rond wijnhandel groeit verder

De online verkoper van topwijnen Sterwijnenthuis.nl spant een kort geding aan tegen wijnimporteur Résidence. De importeur weigert een aantal wijnen nog te leveren aan de webwinkel.

 

Daarmee groeit het conflict rond de online handelaar naar een nieuw niveau. Het bedrijf heeft de wijnkaarten van restaurants met een Michelin-ster gekopieerd en verkoopt deze wijnen nu voor veel lagere prijzen rechtstreeks aan de consument. Dit wekte enkele weken geleden al de woede van veel van de restaurants, die eisten dat hun naam van de site werd gehaald.

 

De ondernemer achter Sterwijnenthuis.nl vermoedt dat Résidence onder druk van restaurants en branchevereniging Koninklijk Horeca Nederland is gestopt met de levering van de wijnen en zegt hierdoor schade op te lopen. Een kort geding moet Résidence dwingen de levering weer te beginnen. De importeur heeft het contract met de online wijnhandel overigens per maart 2012 opgezegd.

De online verkoper van topwijnen Sterwijnenthuis.nl spant een kort geding aan tegen wijnimporteur Résidence. De importeur weigert een aantal wijnen nog te leveren aan de webwinkel.

 

Daarmee groeit het conflict rond de online handelaar naar een nieuw niveau. Het bedrijf heeft de wijnkaarten van restaurants met een Michelin-ster gekopieerd en verkoopt deze wijnen nu voor veel lagere prijzen rechtstreeks aan de consument. Dit wekte enkele weken geleden al de woede van veel van de restaurants, die eisten dat hun naam van de site werd gehaald.

 

De ondernemer achter Sterwijnenthuis.nl vermoedt dat Résidence onder druk van restaurants en branchevereniging Koninklijk Horeca Nederland is gestopt met de levering van de wijnen en zegt hierdoor schade op te lopen. Een kort geding moet Résidence dwingen de levering weer te beginnen. De importeur heeft het contract met de online wijnhandel overigens per maart 2012 opgezegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.