Connexxion gaat slag aan met AH to go | RetailDetail

Connexxion gaat slag aan met AH to go

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.