Connexxion gaat slag aan met AH to go | RetailDetail

Connexxion gaat slag aan met AH to go

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.