Connexxion gaat slag aan met AH to go

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top