Connexxion gaat slag aan met AH to go

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Connexxion heeft deze week in Enschede de slag aangebonden met AH to go. De bus- en treinexploitant opende bij het busstation in de Twentse stad de eerste vestiging van de gemaksketen Breaxx, die in samenwerking met groothandel Lekkerland is ontwikkeld. De formule richt zich op de combinatie van informatieverschaffing en 'alles voor de reiziger'.

De eerste Breaxx is op vijftig meter afstand gevestigd van de AH to go op het station van Enschede. Deze wordt door NS-dochter Servex geëxploiteerd. Beide ketens verkopen eten, drinken, tabakswaren, tijdschriften en andere gemaksartikelen. Toch is er volgens commercieel directeur Marco Rine van Connexxion geen sprake van concurrentie. 'We gaan niet in de stations zitten, maar richten ons op de busreiziger. Het is een manier om een nieuwe, commercieel interessante invulling te geven aan het informeren van onze reizigers', zegt hij in TC/Tubantia.

De eerste vestiging heeft in stilte een maand proefgedraaid en verwacht na het einde van de schoolvakanties topdrukte. Een tweede vestiging wordt eind september geopend in Alkmaar. Later dit jaar volgt nog een derde proefwinkel in Haarlem. Later wordt de beslissing genomen of de keten verder zal worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top