Coolblue wil winkelmerk worden. | RetailDetail

Coolblue wil winkelmerk worden.

Het bedrijf Coolblue past zijn merkstrategie aan. Tot nu toe lag de nadruk van de grote Nederlandse webwinkelier op de naam van de verkochte producten, veelal met de verkoop van gadgets zoals Laptopshop. Vanaf nu komt de naam Coolblue veel prominenter te staan op de sites van de in totaal 71 webwinkels, die inmiddels een veel breder assortiment aanbieden.

 

' Uit onderzoek naar de bekendheid van Coolblue is gebleken dat slechts 50% van onze 1,5 miljoen klanten het merk Coolblue kent. Je hoort velen zeggen: "Jammer dat ze alleen laptops of telefoons verkopen." Dat is een gemiste kans voor ons. Wij hebben nu 71 webshops en vier fysieke winkels. Het wordt tijd dat dit bekend wordt. Door de naam Coolblue bij elke webshop te noemen, hopen we herkenbaarheid te verwerven.', zegt oprichter en eigenaar Pieter Zwart in Het Financieele Dagblad.


Het bedrijf heeft naar eigen zeggen afgelopen jaar zo'n honderd miljoen euro aan omzet geboekt. Dit gebeurde onder meer door de opening van 24 nieuwe webwinkels. In de komende maanden gaat het nieuwe distributiecentrum van Coolblue open, dat vijf keer zo groot is als het oude dc. Dit moet de aanzet zijn tot verdere groei. Volgens Zwart openen er het komende jaar nog veel meer nieuwe webwinkels.

Het bedrijf Coolblue past zijn merkstrategie aan. Tot nu toe lag de nadruk van de grote Nederlandse webwinkelier op de naam van de verkochte producten, veelal met de verkoop van gadgets zoals Laptopshop. Vanaf nu komt de naam Coolblue veel prominenter te staan op de sites van de in totaal 71 webwinkels, die inmiddels een veel breder assortiment aanbieden.

 

' Uit onderzoek naar de bekendheid van Coolblue is gebleken dat slechts 50% van onze 1,5 miljoen klanten het merk Coolblue kent. Je hoort velen zeggen: "Jammer dat ze alleen laptops of telefoons verkopen." Dat is een gemiste kans voor ons. Wij hebben nu 71 webshops en vier fysieke winkels. Het wordt tijd dat dit bekend wordt. Door de naam Coolblue bij elke webshop te noemen, hopen we herkenbaarheid te verwerven.', zegt oprichter en eigenaar Pieter Zwart in Het Financieele Dagblad.


Het bedrijf heeft naar eigen zeggen afgelopen jaar zo'n honderd miljoen euro aan omzet geboekt. Dit gebeurde onder meer door de opening van 24 nieuwe webwinkels. In de komende maanden gaat het nieuwe distributiecentrum van Coolblue open, dat vijf keer zo groot is als het oude dc. Dit moet de aanzet zijn tot verdere groei. Volgens Zwart openen er het komende jaar nog veel meer nieuwe webwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.