Coolblue wil winkelmerk worden.

Het bedrijf Coolblue past zijn merkstrategie aan. Tot nu toe lag de nadruk van de grote Nederlandse webwinkelier op de naam van de verkochte producten, veelal met de verkoop van gadgets zoals Laptopshop. Vanaf nu komt de naam Coolblue veel prominenter te staan op de sites van de in totaal 71 webwinkels, die inmiddels een veel breder assortiment aanbieden.

 

' Uit onderzoek naar de bekendheid van Coolblue is gebleken dat slechts 50% van onze 1,5 miljoen klanten het merk Coolblue kent. Je hoort velen zeggen: "Jammer dat ze alleen laptops of telefoons verkopen." Dat is een gemiste kans voor ons. Wij hebben nu 71 webshops en vier fysieke winkels. Het wordt tijd dat dit bekend wordt. Door de naam Coolblue bij elke webshop te noemen, hopen we herkenbaarheid te verwerven.', zegt oprichter en eigenaar Pieter Zwart in Het Financieele Dagblad.


Het bedrijf heeft naar eigen zeggen afgelopen jaar zo'n honderd miljoen euro aan omzet geboekt. Dit gebeurde onder meer door de opening van 24 nieuwe webwinkels. In de komende maanden gaat het nieuwe distributiecentrum van Coolblue open, dat vijf keer zo groot is als het oude dc. Dit moet de aanzet zijn tot verdere groei. Volgens Zwart openen er het komende jaar nog veel meer nieuwe webwinkels.

Het bedrijf Coolblue past zijn merkstrategie aan. Tot nu toe lag de nadruk van de grote Nederlandse webwinkelier op de naam van de verkochte producten, veelal met de verkoop van gadgets zoals Laptopshop. Vanaf nu komt de naam Coolblue veel prominenter te staan op de sites van de in totaal 71 webwinkels, die inmiddels een veel breder assortiment aanbieden.

 

' Uit onderzoek naar de bekendheid van Coolblue is gebleken dat slechts 50% van onze 1,5 miljoen klanten het merk Coolblue kent. Je hoort velen zeggen: "Jammer dat ze alleen laptops of telefoons verkopen." Dat is een gemiste kans voor ons. Wij hebben nu 71 webshops en vier fysieke winkels. Het wordt tijd dat dit bekend wordt. Door de naam Coolblue bij elke webshop te noemen, hopen we herkenbaarheid te verwerven.', zegt oprichter en eigenaar Pieter Zwart in Het Financieele Dagblad.


Het bedrijf heeft naar eigen zeggen afgelopen jaar zo'n honderd miljoen euro aan omzet geboekt. Dit gebeurde onder meer door de opening van 24 nieuwe webwinkels. In de komende maanden gaat het nieuwe distributiecentrum van Coolblue open, dat vijf keer zo groot is als het oude dc. Dit moet de aanzet zijn tot verdere groei. Volgens Zwart openen er het komende jaar nog veel meer nieuwe webwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Topman Samsung stapt op, ondanks recordwinst

13/10/2017

Het Zuid-Koreaanse Samsung heeft ook in het afgelopen kwartaal een recordwinst gehaald, dankzij sterke prestaties van de chipdivisie. Dat hield een van de drie CEO’s echter niet tegen om op te stappen.

Back to top