Crisis raakt bruidswinkels snoeihard | RetailDetail

Crisis raakt bruidswinkels snoeihard

Nederlandse speciaalzaken in bruidsmode hebben het lastig. Onder invloed van de economische crisis bezuinigen aanstaande bruidsparen fors op de prijs van een trouwjurk of worden huwelijken zelfs gewoon uitgesteld.

 

Dat zegt Ted Borsboom van de Nederlandse Vereniging van Gerenommeerde Bruidsspeciaalzaken in het dagblad Metro. 'Dit zijn de moeilijkste jaren die ik de afgelopen dertig jaar in dit vak heb meegemaakt', aldus Borsboom. Voormalig bruidsjurk-ontwerpster Nicolien Schwippert: 'Een paar jaar geleden was 1500 euro voor een bruidsjurk een normaal bedrag. Nu wordt dat beschouwd als enorm veel geld.' Budgetten beperken zich vaak tot 250 euro.

 

Het verhaal over de problemen in de handel in bruidsmode kwam deze week aan de oppervlake doordat één van de grootste winkels in bruidsmode in Nederland, Avenue in Rotterdam, uitstel van betaling moest aanvragen bij de rechtbank. Brancheorganisatie CBW-Mitex gaat de bestelde japonnen nu leveren. 

Nederlandse speciaalzaken in bruidsmode hebben het lastig. Onder invloed van de economische crisis bezuinigen aanstaande bruidsparen fors op de prijs van een trouwjurk of worden huwelijken zelfs gewoon uitgesteld.

 

Dat zegt Ted Borsboom van de Nederlandse Vereniging van Gerenommeerde Bruidsspeciaalzaken in het dagblad Metro. 'Dit zijn de moeilijkste jaren die ik de afgelopen dertig jaar in dit vak heb meegemaakt', aldus Borsboom. Voormalig bruidsjurk-ontwerpster Nicolien Schwippert: 'Een paar jaar geleden was 1500 euro voor een bruidsjurk een normaal bedrag. Nu wordt dat beschouwd als enorm veel geld.' Budgetten beperken zich vaak tot 250 euro.

 

Het verhaal over de problemen in de handel in bruidsmode kwam deze week aan de oppervlake doordat één van de grootste winkels in bruidsmode in Nederland, Avenue in Rotterdam, uitstel van betaling moest aanvragen bij de rechtbank. Brancheorganisatie CBW-Mitex gaat de bestelde japonnen nu leveren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.