Crisis raakt bruidswinkels snoeihard

Nederlandse speciaalzaken in bruidsmode hebben het lastig. Onder invloed van de economische crisis bezuinigen aanstaande bruidsparen fors op de prijs van een trouwjurk of worden huwelijken zelfs gewoon uitgesteld.

 

Dat zegt Ted Borsboom van de Nederlandse Vereniging van Gerenommeerde Bruidsspeciaalzaken in het dagblad Metro. 'Dit zijn de moeilijkste jaren die ik de afgelopen dertig jaar in dit vak heb meegemaakt', aldus Borsboom. Voormalig bruidsjurk-ontwerpster Nicolien Schwippert: 'Een paar jaar geleden was 1500 euro voor een bruidsjurk een normaal bedrag. Nu wordt dat beschouwd als enorm veel geld.' Budgetten beperken zich vaak tot 250 euro.

 

Het verhaal over de problemen in de handel in bruidsmode kwam deze week aan de oppervlake doordat één van de grootste winkels in bruidsmode in Nederland, Avenue in Rotterdam, uitstel van betaling moest aanvragen bij de rechtbank. Brancheorganisatie CBW-Mitex gaat de bestelde japonnen nu leveren. 

Nederlandse speciaalzaken in bruidsmode hebben het lastig. Onder invloed van de economische crisis bezuinigen aanstaande bruidsparen fors op de prijs van een trouwjurk of worden huwelijken zelfs gewoon uitgesteld.

 

Dat zegt Ted Borsboom van de Nederlandse Vereniging van Gerenommeerde Bruidsspeciaalzaken in het dagblad Metro. 'Dit zijn de moeilijkste jaren die ik de afgelopen dertig jaar in dit vak heb meegemaakt', aldus Borsboom. Voormalig bruidsjurk-ontwerpster Nicolien Schwippert: 'Een paar jaar geleden was 1500 euro voor een bruidsjurk een normaal bedrag. Nu wordt dat beschouwd als enorm veel geld.' Budgetten beperken zich vaak tot 250 euro.

 

Het verhaal over de problemen in de handel in bruidsmode kwam deze week aan de oppervlake doordat één van de grootste winkels in bruidsmode in Nederland, Avenue in Rotterdam, uitstel van betaling moest aanvragen bij de rechtbank. Brancheorganisatie CBW-Mitex gaat de bestelde japonnen nu leveren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top