Crisis raakt bruidswinkels snoeihard

Nederlandse speciaalzaken in bruidsmode hebben het lastig. Onder invloed van de economische crisis bezuinigen aanstaande bruidsparen fors op de prijs van een trouwjurk of worden huwelijken zelfs gewoon uitgesteld.

 

Dat zegt Ted Borsboom van de Nederlandse Vereniging van Gerenommeerde Bruidsspeciaalzaken in het dagblad Metro. 'Dit zijn de moeilijkste jaren die ik de afgelopen dertig jaar in dit vak heb meegemaakt', aldus Borsboom. Voormalig bruidsjurk-ontwerpster Nicolien Schwippert: 'Een paar jaar geleden was 1500 euro voor een bruidsjurk een normaal bedrag. Nu wordt dat beschouwd als enorm veel geld.' Budgetten beperken zich vaak tot 250 euro.

 

Het verhaal over de problemen in de handel in bruidsmode kwam deze week aan de oppervlake doordat één van de grootste winkels in bruidsmode in Nederland, Avenue in Rotterdam, uitstel van betaling moest aanvragen bij de rechtbank. Brancheorganisatie CBW-Mitex gaat de bestelde japonnen nu leveren. 

Nederlandse speciaalzaken in bruidsmode hebben het lastig. Onder invloed van de economische crisis bezuinigen aanstaande bruidsparen fors op de prijs van een trouwjurk of worden huwelijken zelfs gewoon uitgesteld.

 

Dat zegt Ted Borsboom van de Nederlandse Vereniging van Gerenommeerde Bruidsspeciaalzaken in het dagblad Metro. 'Dit zijn de moeilijkste jaren die ik de afgelopen dertig jaar in dit vak heb meegemaakt', aldus Borsboom. Voormalig bruidsjurk-ontwerpster Nicolien Schwippert: 'Een paar jaar geleden was 1500 euro voor een bruidsjurk een normaal bedrag. Nu wordt dat beschouwd als enorm veel geld.' Budgetten beperken zich vaak tot 250 euro.

 

Het verhaal over de problemen in de handel in bruidsmode kwam deze week aan de oppervlake doordat één van de grootste winkels in bruidsmode in Nederland, Avenue in Rotterdam, uitstel van betaling moest aanvragen bij de rechtbank. Brancheorganisatie CBW-Mitex gaat de bestelde japonnen nu leveren. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top