De Slegte versterkt online boekverkoop

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top