De Slegte versterkt online boekverkoop

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top