De Slegte versterkt online boekverkoop | RetailDetail

De Slegte versterkt online boekverkoop

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.