De Slegte versterkt online boekverkoop

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Boekhandelketen De Slegte haalt intussen 15 procent van de omzet uit de online verkoop van boeken. De keten van 26 winkels in Nederland en België, naar eigen zeggen de grootste verkoper van ramsj- en tweedehandsboeken in Nederland, versterkt de verkoop met een nieuw kassasysteem. Daarmee wordt de kans op teleurgestelde klanten verkleind.

 

De kassa is door leverancier Bovartis aangesloten op de webwinkel. 'Zodra een boek online wordt besteld, wordt er direct een melding verstuurd naar het filiaal waar dit boek op de plank staat', zegt Annet Scheermeijer, Marketing Manager van De Slegte.'Onze medewerkers zoeken het boek vervolgens op, scannen de productsticker en zorgen voor de verdere afhandeling. In de meeste gevallen heeft de klant het boek dan de volgende dag al in huis. Andersom werkt het nog sneller: zodra een boek in een van de winkels wordt verkocht, verdwijnt het boek direct uit de webwinkel.'


De Slegte stelt online een voorraad van 550.000 boeken te hebben. Als bijkomende factor is bij De Slegte nu de pin-apparatuur gekoppeld aan de kassa's, waardoor personeel voortaan niet meer het bedrag hoeft in te geven op de pinmachine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top