De Slegte zoekt weer investeerders

Boekhandelsketen De Slegte is op zoek naar een investeerder. Deze moet het bedrijf helpen bij vernieuwing van de winkels, zonder dat het karakter van de onderneming verloren gaat. Ook wil eigenaar Jan Bernard De Slegte het bedrijf niet helemaal van de hand doen.

 

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Vorig jaar was er al veel interesse van investeerders voor De Slegte, maar kon geen overeenstemming worden bereikt. 'We hebben geen bureau in de arm genomen om naar gegadigden te zoeken. Maar als zich partijen melden, staan we open voor contact', aldus directeur  Mulders.Die wil niet ingaan op de vraag of er een meerderheidsbelang in de keten te koop staat.

 

De Slegte, de grootste verkoper van ramsj en tweedehandsboeken in Nederland en België, is financieel weer gezond, maar heeft onvoldoende ruimte voor investeringen. 'We zijn een sober bedrijf', zegt de directeur. Dat past bij de cultuur en de traditie. De Slegte wil niet glossyachtig worden. 'We moeten wel bij de tijd blijven', zegt Mulders. Het plan bestaat om sfeerhoekjes in de winkels in te richten waar bezoekers koffie kunnen drinken.

Boekhandelsketen De Slegte is op zoek naar een investeerder. Deze moet het bedrijf helpen bij vernieuwing van de winkels, zonder dat het karakter van de onderneming verloren gaat. Ook wil eigenaar Jan Bernard De Slegte het bedrijf niet helemaal van de hand doen.

 

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Vorig jaar was er al veel interesse van investeerders voor De Slegte, maar kon geen overeenstemming worden bereikt. 'We hebben geen bureau in de arm genomen om naar gegadigden te zoeken. Maar als zich partijen melden, staan we open voor contact', aldus directeur  Mulders.Die wil niet ingaan op de vraag of er een meerderheidsbelang in de keten te koop staat.

 

De Slegte, de grootste verkoper van ramsj en tweedehandsboeken in Nederland en België, is financieel weer gezond, maar heeft onvoldoende ruimte voor investeringen. 'We zijn een sober bedrijf', zegt de directeur. Dat past bij de cultuur en de traditie. De Slegte wil niet glossyachtig worden. 'We moeten wel bij de tijd blijven', zegt Mulders. Het plan bestaat om sfeerhoekjes in de winkels in te richten waar bezoekers koffie kunnen drinken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De Bijenkorf gaat gratis bezorgen

08/08/2017

Klanten van De Bijenkorf met een webshopaccount krijgen vanaf nu online bestellingen standaard gratis thuisbezorgd. Bezorgen op zondag of op afspraak blijft echter wel betalend.

Waarom retailers sociale media ernstig moeten nemen

08/08/2017

'Content marketing' is meer dan een buzzword: ook retailers kunnen hun voordeel doen met de kracht van verhalen. Dat bewees Snackbytes bijvoorbeeld met een succescase voor Schoenen Torfs.

Lion Capital zoekt opnieuw overnemer voor Hema

08/08/2017

Lion Capital heeft zakenbank Credit Suisse onder de arm genomen om ‘strategische opties’ te onderzoeken voor Hema, wat er eigenlijk op neerkomt dat die op zoek moet gaan naar een mogelijke overnemer.

Coolblue lanceert app voor iOS

07/08/2017

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Britse consumentenuitgaven blijven dalen

07/08/2017

In juli zijn de consumentenuitgaven in het Verenigd Koninkrijk er voor de derde maand op rij op achteruitgegaan. Het is de eerste keer in vier jaar dat er nog eens drie maanden op rij sprake was van een daling: analisten zien er de hand van de brexit in.

Vier inzichten over digitale transformatie

04/08/2017

Veel retailers en merken worstelen met digitale verandering. “Pak het aan zoals je een bergexpeditie zou voorbereiden”, adviseert ervaren gids Karel Demeester, die gedurende jaren de digitalisering bij Coca-Cola aanstuurde.

Back to top