De Slegte zoekt weer investeerders

Boekhandelsketen De Slegte is op zoek naar een investeerder. Deze moet het bedrijf helpen bij vernieuwing van de winkels, zonder dat het karakter van de onderneming verloren gaat. Ook wil eigenaar Jan Bernard De Slegte het bedrijf niet helemaal van de hand doen.

 

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Vorig jaar was er al veel interesse van investeerders voor De Slegte, maar kon geen overeenstemming worden bereikt. 'We hebben geen bureau in de arm genomen om naar gegadigden te zoeken. Maar als zich partijen melden, staan we open voor contact', aldus directeur  Mulders.Die wil niet ingaan op de vraag of er een meerderheidsbelang in de keten te koop staat.

 

De Slegte, de grootste verkoper van ramsj en tweedehandsboeken in Nederland en België, is financieel weer gezond, maar heeft onvoldoende ruimte voor investeringen. 'We zijn een sober bedrijf', zegt de directeur. Dat past bij de cultuur en de traditie. De Slegte wil niet glossyachtig worden. 'We moeten wel bij de tijd blijven', zegt Mulders. Het plan bestaat om sfeerhoekjes in de winkels in te richten waar bezoekers koffie kunnen drinken.

Boekhandelsketen De Slegte is op zoek naar een investeerder. Deze moet het bedrijf helpen bij vernieuwing van de winkels, zonder dat het karakter van de onderneming verloren gaat. Ook wil eigenaar Jan Bernard De Slegte het bedrijf niet helemaal van de hand doen.

 

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Vorig jaar was er al veel interesse van investeerders voor De Slegte, maar kon geen overeenstemming worden bereikt. 'We hebben geen bureau in de arm genomen om naar gegadigden te zoeken. Maar als zich partijen melden, staan we open voor contact', aldus directeur  Mulders.Die wil niet ingaan op de vraag of er een meerderheidsbelang in de keten te koop staat.

 

De Slegte, de grootste verkoper van ramsj en tweedehandsboeken in Nederland en België, is financieel weer gezond, maar heeft onvoldoende ruimte voor investeringen. 'We zijn een sober bedrijf', zegt de directeur. Dat past bij de cultuur en de traditie. De Slegte wil niet glossyachtig worden. 'We moeten wel bij de tijd blijven', zegt Mulders. Het plan bestaat om sfeerhoekjes in de winkels in te richten waar bezoekers koffie kunnen drinken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top