Distributeur koopt winkelnetwerk Björn Borg.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top