Distributeur koopt winkelnetwerk Björn Borg.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top