Distributeur koopt winkelnetwerk Björn Borg.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top