Distributeur koopt winkelnetwerk Björn Borg. | RetailDetail

Distributeur koopt winkelnetwerk Björn Borg.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Distributeur Dutch Brand Management van het merk Björn Borg in Nederland, België en Luxemburg heeft ook de 31 winkels van het merk in handen gekregen. Deze werden voorheen door franchisenemer Detail Line geëxploiteerd. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

 

Door de overname groeit de omzet van DBM naar 55 miljoen euro per jaar. 'Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je met het merk wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing betekent het een efficiencyslag', zegt directeur/eigenaar René de Bruin van DBM.

De overname vormt de inleiding voor een grote ombouwoperatie. De winkels ondergaan een metamorfose naar het voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borgconcept. De eerste winkel volgens deze formule is al in Stockholm geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België volgen binnenkort. In Nederland begint DBM in februari volgend jaar met de ombouw van de eerste drie tot vier winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.