Bauhaus begint tweede Nederlandse vestiging | RetailDetail

Bauhaus begint tweede Nederlandse vestiging

Bauhaus begint tweede Nederlandse vestiging

Bauhaus opent op 14 april haar tweede Nederlandse vestiging in Twente. De bouwspeciaalzaak start in Hengelo op bedrijventerrein Westermaat een locatie van 15.000 vierkante meter.


Snel naar landelijke dekking

Bauhaus Nederland opende in het najaar van 2015 in Groningen haar eerste bouwcentrum in Nederland. Hier werd ook het eerste Bauhaus Cafe geopend. De Zwitserse doe-het-zelfketen wil zo snel mogelijk groeien naar een landelijke dekking met ongeveer vijftien vestigingen. De formule ondervindt weerstand tegen haar plannen voor Nederlandse expansie. Zo maakte Hornbach begin vorig jaar bezwaar tegen de komst van Bauhaus naar Arnhem.
 

Het nieuwe bouwcentrum aan de rand van Hengelo nabij de A1 verenigt naar eigen zeggen vijftien speciaalzaken onder één dak: van bouwmaterialen en ijzerwaren tot parket en sanitair in een assortiment in totaal 120.000 producten.
Bauhaus heeft om op alle vakgebieden deskundig te kunnen adviseren vakkundige medewerkers aangenomen die inhoudelijk kennis hebben van de producten.


De bouwspeciaalzaak bevat speciale afdelingen zoals de Stadstuin, Badkamerland en een bouwmaterialen drive-in. Hier kan de klant met auto of bus direct naar het schap rijden en het benodigde materiaal inladen. Aan de kassa worden alle producten gescand en afgerekend, zonder dat hij hoeft uit te stappen. Zo kan de vakman vlot en eenvoudig spullen inslaan en snel door met zijn klus.

 

Professionele producten

De formule biedt voor vaklieden en bouwbedrijven in het Prof Depot een vakassortiment met professionele producten, diensten en deskundig advies. Het vakassortiment bestaat uit bouwapparatuur, steigers, bouwchemie, isolatiemateriaal en dergeljike. Het magazijn opent door doordeweeks om 07.00 uur de deuren.
 

“Bauhaus is een bouwcentrum nieuwe stijl. De markt verandert, de klant is leidend. Naast een uitgebreid assortiment, krijg je bij ons ook het advies en de service die je vroeger alleen bij de specialist vond. Onze mensen op de vloer hebben zelf jarenlange ervaring met het werken met de materialen die ze verkopen”, aldus Jeroen Christenhusz, vestigingsmanager van Bauhaus Hengelo die 140 medewerkers krijgt. 


Bauhaus Nederland CV is een dochteronderneming van Interbauhaus AG, Zwitserland. Het bedrijf is actief in 19 landen in Europa.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.