Brico vernieuwt vestiging in Zemst | RetailDetail

Brico vernieuwt vestiging in Zemst

Brico vernieuwt vestiging in Zemst

Doe-het-zelfketen Brico heeft zijn winkel in Zemst in een nieuw jasje gestoken. De vestiging heropent na renovatiewerken die een jaar in beslag hebben genomen. De renovatie maakt deel uit van een innovatiestrategie die Brico opnieuw met groei moet laten aanknopen.

9.000 vierkante meter

In het nieuwe concept van Brico staan de beleving en de tevredenheid van de klant centraal. Daarbij wordt onder andere ingezet op een assortiment dat werd uitgebreid met 5.000 artikelen. De winkeloppervlakte werd ook met een derde uitgebreid naar bijna 9.000 vierkante meter. Om het comfort te verhogen is de winkelruimte nu ook bijna volledig overdekt.

 

“De Brico van Zemst is een van de eerste winkels waarin wij het aan het type winkel aangepaste formuleconcept lanceren," verduidelijkt Rudi Schautteet, Directeur Operations van Brico in België. “Hier hebben wij het assortiment herzien om nog beter op de behoeften van onze klanten in te spelen. Zo hebben wij ons aanbod inzake badkamers en sanitair, verlichting, deuren en keukenmodellen nog verder uitgebreid."

 

Selfscan

Om het omnichannelaspect van de keten te onderstrepen, komt er ook een afhaalpunt voor de webshop. Daarnaast is er ook de Walk-In Verhuurdienst, waar klanten een ruime keuze machines en gereedschappen zullen vinden.

 

De Brico in Zemst is ook het eerste filiaal waar selfscankassa’s worden ingevoerd. “Het is een primeur om aan de klanten die klus- of tuinmateriaal komen kopen de mogelijkheid te bieden om hun aankopen via doe-het-zelf-scanning te verrichten”, zegt Ronny Vanden Broeck, directeur van de Brico-winkel van Zemst.

 

Het filiaal in Zemst is het eerste waar de nieuwe innovatieprojecten van Brico concreet worden gemaakt. Later moeten ook andere winkels van de keten in een nieuw jasje worden gestoken. “Wij zijn blij om de concretisering van onze innovatieprojecten aan te tonen met onze winkel van Zemst," benadrukt Dieter Struye, Managing Director Brico & Brico Plan-It. “Dit is een mooi resultaat, niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers, die al hun energie in dit project hebben gestoken en veel geduld hebben opgebracht."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.