Capi Europe start klantenservice via WhatsApp | RetailDetail

Capi Europe start klantenservice via WhatsApp

Capi Europe start klantenservice via WhatsApp

Planten- en bloempottenfabrikant Capi Europe gaat voortaan vragen van klanten beantwoorden via WhatsApp en Twitter. Consumenten zullen elke dag tussen 8u en 20u antwoorden krijgen op vragen die ze zo doorsturen.

Proefproject in Nederland

“Uit onderzoek blijkt dat best veel mensen nog vragen hebben als ze voor een schap staan in een tuincentrum. Bijvoorbeeld: is deze pot ook in een maat groter beschikbaar? Of in de kleur zwart? Hoeveel potgrond heb ik nodig? Daar wil je, als consument, natuurlijk meteen antwoord op hebben en dat kan nu met deze dienst”, aldus marketingmanager Maartje Mutsaers.

 

De dienst wordt de komende tijd gepromoot en getest in verschillende Nederlandse tuincentra. Indien het systeem een succes is, zal ze ook worden uitgebreid naar andere markten. Capi Europe wil de informatie die het via WhatsApp binnen krijgt bovendien gebruiken voor productontwikkeling en om de dienstverlening in de toekomst te verbeteren.

 

Capi Europe is gevestigd in Tilburg en produceert pottencollecties die worden verdeeld bij tuincentra en doe-het-zelfzaken in meer dan 60 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.