Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner | RetailDetail

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner
Foto: Shutterstock

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

 

Nieuwe Franse webwinkel

Sinds de oprichting in 2013 is deverfwebshop.be naar eigen zeggen Vlaams marktleider in de onlineverkoop van verf. Nu wil het bedrijf met hoofdkantoor in Stekene verdere groei op de Franstalige markt realiseren via een specifieke nieuwe webwinkel. “Het is onze ambitie om te blijven groeien. De Vlaamse markt is intussen bekend terrein. Daarom richten we onze pijlen nu op de Franstalige consument. Ook onze Zuiderburen willen we bedienen met topkwalitatieve verf en toebehoren”, vertelt CEO Pieter De Witte aan Made In Oost-Vlaanderen. 

 

In Frankrijk en Wallonië hoopt de verfspecialist dezelfde groeicurve neer te zetten als in de Vlaamse markt: daar tekent deverfwebshop.be immers een gemiddelde groei van 15% per maand op. Al is zelfs hier volgens de topman nog groeimarge: “De komende maanden willen we, naast de uitbreiding richting Wallonië en Frankrijk, ook sterk inzetten op de uitbouw en bekendheid van onze webshop in Vlaanderen.”

 

De webshop is ook aanwezig in Nederland, al stellen de resultaten er teleur. “Onze inspanningen worden er jammer genoeg nog niet beloond. We hebben dan ook nog een lange weg af te leggen.” Om die groei te realiseren, zoekt de verfwebwinkel een financiële partner, bij voorkeur met ervaring in de onlineretail. “De ideeën hiervoor worden op dit moment gevormd. We denken binnen een paar maanden dit proces te kunnen afronden,” klinkt het.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

29/06/2018

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Ahold Delhaize pompt miljoenen in Amerikaanse dochter

28/06/2018

Ahold Delhaize-dochter Giant Food Stores investeert 22 miljoen euro in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Daar komt onder meer een nieuwe e-commercehub voor Peapod.