DGN Retail gaat sterk inzetten op Multimate en Hubo | RetailDetail

DGN Retail gaat sterk inzetten op Multimate en Hubo

DGN Retail gaat sterk inzetten op Multimate en Hubo

Tijdens een ledenbijeenkomst heeft DGN Retail te kennen gegeven vol te gaan inzetten op de formules van Multimate en Hubo. Dankzij de overname van Euretco zijn die flink kunnen uitbreiden.

Ombouw Fixet bijna compleet

Sinds de overname van DGN Retail door Euretco in oktober vorig jaar werden meer dan zestig Fixet-winkels omgebouwd naar Hubo of Multimate. Vrijwel alle winkels hebben nu een nieuw interieur gekregen en ook de ICT-kant van de zaak loopt stilaan op rolletjes.

 

"Het is belangrijk dat de twee ongeveer parallel lopen, want je kunt een winkel niet ombouwen en vervolgens bijvoorbeeld niet de juiste naam op de facturen hebben. Dat luistert heel nauw en in feite komt het erop neer, dat een winkel in enkele dagen een ander 'gezicht' krijgt en de week erop volledig draait als een Hubo of Multimate met een driedaagse heropening", zegt directeur Gertjo Janssen.

 

De ondernemers zijn zelf ook tevreden dat alles terug op gang is gekomen na de overname door Euretco: "DGN Retail laat een periode van onzekerheid achter zich en richt zich vol vertrouwen en optimisme op de toekomst. Dat vertaalt zich al in de omzetontwikkelingen en ook in de plannen die er liggen om de formules verder te versterken. De overname van DGN door Euretco is een goede stap geweest", aldus één van de ondernemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.