Doe-het-zelfsector tekent intentieverklaring masterdata management | RetailDetail

Doe-het-zelfsector tekent intentieverklaring masterdatamanagement

Doe-het-zelfsector tekent intentieverklaring masterdatamanagement

Verschillende bedrijven uit de sectoren doe-het-zelf, tuin en dier hebben een intentieverklaring ondertekend rond artikel masterdatamanagement. Zo willen ze samenwerken aan één systeem om artikeldata te verzamelen.

Enorme stap voor de sector

Aveve Retail, Brico (Maxeda), Calodar, Gamma België, Horta, Hubo België, Makro Belgium, Meno-Group, Tom & Co en de organisaties Comeos, Febin, GS1 Belgilux en GS1 Nederland hebben de intentieverklaring ondertekend en geven zo aan dat ze samen op zoek willen gaan naar oplossingen op het vlak van datamanagement.

 

“Deze intentieverklaring met zo vele partijen betekent een enorme stap voor de sector. De evolutie van e-commerce dwingt alle partijen om snel te schakelen en op korte termijn grote hoeveelheden data en digital assets ter beschikking te stellen. Zowel retailers als leveranciers hebben de enige juiste beslissing genomen: samen de uitdaging aangaan met éénzelfde strategie, deze van standaardisatie en datakwaliteit”, aldus topman Jan Somers van GS1 Belgilux.

 

De verschillende partijen zullen nu op het gepaste moment de juiste stappen ondernemen, zoals opleiding en implementatieplannen. De leveranciers van hun kant zullen dan weer de benodigde productgegevens verzamelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken.