Drie nominaties voor Franchise Trofee | RetailDetail

Drie nominaties voor Franchise Trofee

Drie nominaties voor Franchise Trofee
De Nederlandse Franchise Vereniging heeft drie ketens genomineerd voor haar Franchise Trofee 2012. Het gaat daarbij om het bedrijf Agri Retail (bekend van de formules Boerenbond en Welkoop), New York Pizza en garageketen Profile Tyrecenter.

De drie genomineerde ketens krijgen in april de kans zich te presenteren aan een vakjury, waarin onder meer de vertegenwoordigers van de laatste twee winnaars van de prijs, Intratuin (2011) en Bruna (2010), zitten. Zij beoordelen de ketens op punten als het verdienmodel, de organisatie, de kwaliteit en kwantiteit van mensen en investeringen, de gerealiseerde groei en de communicatie tussen franchisegever en franchisenemer.

 

Op 29 mei zal dan in het Rotterdamse voetbalstadion De Kuip de winnaar bekend gemaakt worden. Deze ontvangt de prijs, die dit jaar voor de twaalfde keer wordt uitgereikt, uit handen van voormalig premier Jan Peter Balkenende. Agri Retail exploiteert 230 winkels, Profile Tyrecenter heeft 175 vestigingen, terwijl New York Pizza op 107 locaties aanwezig is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.