Dubbele cijfers voor Hornbach Nederland | RetailDetail

Dubbele cijfers voor Hornbach Nederland

Dubbele cijfers voor Hornbach Nederland

De Duitse doe-het-zelfketen Hornbach heeft in haar vorige boekjaar haar geconsolideerde omzet met vijf procent zien groeien. Dat was mede dankzij een goeie prestatie in Nederland, waar de omzetgroei zelfs de dubbele cijfers haalde.

Blijven investeren in e-commerce

In het boekjaar 2015/16, dat liep tot 29 februari, groeide de omzet van de Duitse keten met 5,1% aan tot 3,755 miljard euro. In de Baumarkt-divisie, die de 153 bouwmarkten met tuincentra groepeert, was de groei zelfs 5,3%. In Nederland was dat zelfs dubbel zo veel: "In Nederland voorzien wij duidelijk in een behoefte. Eind 2015 hebben wij twee nieuwe vestigingen geopend in Best en Geleen. Daarnaast zien we groei in e-commerce: de omzet via de onlineshop stijgt", aldus financieel directeur Wim Sigmond van Hornbach Nederland.

 

De omzet was niet het enige cijfer dat omhoog ging bij Hornbach: ook de productiviteit per oppervlakte-eenheid steeg, en naar aanleiding van de goeie resultaten verhoogt de Hornbach-groep ook meteen het dividend met dertien procent. Het 140 jaar oude bedrijf gaat bovendien verder blijven investeren in e-commerce, om in lijn te blijven met "de voortdurende transformatie van de commerciële wereld".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.