Formido opent online bouwmarkt | RetailDetail

Formido opent online bouwmarkt

Formido opent online bouwmarkt

Bouwmarktketen Formido heeft als - naar eigen zeggen - eerste grote bouwmarktketen de stap naar online verkoop gemaakt. De dochter van het Maxeda-concern opende afgelopen week zijn centrale webwinkel.

Start met 3000 producten

In eerste instantie omvat het online assortiment drieduizend producten, maar dat zal de komende periode gestaag worden uitgebreid. Klanten kunnen bestellingen thuis laten bezorgen of afhalen in één van de 79 vestigingen van de keten. Veelal zullen bestellingen worden thuisbezorgd door de exploitant van de Formido-vestiging in de buurt. "Dus geen pakketdienst aan de deur, maar het vertrouwde gezicht van de lokale Formido Bouwmarkt. Weer een extra moment om de klantenrelatie te versterken", zegt Lisanne Redczus van Formido.

 

Franchiseketens worstelen vaak met online verkoop, omdat centrale online bestellingen vaak ten koste gaan van de winkelomzet. Dit is bijvoorbeeld een heikel punt in de onderhandelingen tussen AH-franchisers en het hoofdkantoor over een nieuwe franchise-overeenkomst. Naar eigen zeggen is het Formido gelukt om franchisenemers te overtuigen van de meerwaarde van het extra verkoopkanaal. Overigens was er al een losse Formido-franchiser die zijn winkelassortiment online verkocht met een korting van 10 procent op de winkelprijs.

 

Formido vormt samen met Praxis de doe-het-zelftak van Maxeda, het concern waar in het verleden ook ketens als V&D en Hema deel van uitmaakten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.