Gamma gaat dienst met live klushulp behouden | RetailDetail

Gamma gaat dienst met live klushulp behouden

Gamma gaat dienst met live klushulp behouden

De 'tijdelijke' app die doe-het-zelfketen Gamma onlangs heeft gelanceerd en waarmee klussers live hulp kunnen vragen aan medewerkers in de winkel, valt zo in de smaak dat de keten heeft besloten om het systeem permanent te behouden.

Goede beoordelingen

Gamma krijgt momenteel elke dag enkele honderden vragen voor de mensen achter Datvraagik.nl. Driekwart van de gebruikers beoordeelt bovendien de dienst als goed tot zeer goed. Oorspronkelijk was het nochtans de bedoeling om de service enkel tijdens de bouwvakantie te gebruiken.

 

"Klusvragen stellen in onze bouwmarkten kon altijd al, maar het is nieuw binnen de doe-het-zelfbranche om dat via de chat aan één van de geselecteerde Gamma-klusadviseurs te doen", zei communicatiemanager Alex Phaff in een persbericht bij de lancering van Datvraagik.nl.

 

Hij liet onlangs verstaan dat ook de medewerkers enthousiast zijn over de dienst. "Zij zijn zeer enthousiast en blij met de verkregen waardering. Belangrijk is om de bezetting per uur optimaal af te stemmen op de hoeveelheid vragen; het team moet er lekker druk mee kunnen zijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.