Groenrijk lanceerde Groenbox | RetailDetail

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk heeft een kant-en-klare Groenbox gelanceerd. In de box zit een plant en pot, door specialisten samengesteld. De box kan in de tuincentra van Groenrijk, maar ook online worden besteld en aan huis worden bezorgd. 

 

Eerste tuincentraformule in omnichannel

Groenrijk is met de bezorgbox de eerste tuincentraformule die dit omnichannel aanbiedt en zo inspeelt op de toenemende consumentenbehoefte naar gemak in bestellen en afleveren. De Groenbox is ook het eerste fullservicepakket van Groenrijk, dat 34 zelfstandige vestigingen in Nederland telt.

 

De bestelling wordt in samenwerking met FleuraMetz aan huis afgeleverd. FleuraMetz is een internationale bloemen- en plantengroothandel en full-serviceleverancier met drie verkoopconcepten voor de bloemist.

 

"We zien dat er meer concurrenten komen in de branche. Branchevreemde concurrenten als supermarkten en bouwmarkten, maar ook online neemt het aanbod steeds meer toe. Deze concurrenten hanteren een scherpe prijs, maar zetten minder in op gemak, creativiteit en maatwerk voor de klant. Groenrijk speelt hier op in en positioneert zich als specialist in groen", stelt interim-directeur Jacky Michels.

 

Inzet op advies

"Ook geven wij advies op maat, bijvoorbeeld voor het inrichten van groen in huis, tuin en op het terras. We merken dat klanten hier steeds meer waarde aan hechten. Zo is onze omzet in de afgelopen weken soms met meer dan veertig procent gestegen ten opzichte van vorig jaar", aldus Jacky Michels.

 

"Als franchiseformule kan Groenrijk anticiperen op de actuele ontwikkelingen en gebruik maken van lokale krachten. Sommige  franchisenemers hebben een eigen hoveniersbedrijf erbij. Of er wordt veel samengewerkt met lokale hoveniers om de kwaliteit en specialisme tot aan de tuin te kunnen waarborgen. De franchisenemer heeft hierdoor ruimte en vrijheid om de klant als groenspecialist optimaal te bedienen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.