Home Depot klaar voor omnichannel | RetailDetail

Home Depot klaar voor omnichannel

Home Depot klaar voor omnichannel

Het Amerikaanse Home Depot heeft de voorbije periode heel wat investeringen gedaan om betere resultaten te halen via omnichannel. Zowel verbeteringen in logistiek als technische aanpassingen moeten de klantentevredenheid verbeteren.

Winkel in je broekzak

Zo heeft het de voorbije jaren Rapid Deployment Centers in gebruik genomen, waarmee producten sneller doorheen de Verenigde Staten kunnen worden verstuurd. Daarnaast heeft het veel geïnvesteerd in het verbeteren van leveringen aan de winkels en de klanten thuis.

 

Om de online verkoop omhoog te stuwen werd er ook veel werk gestoken in de basisfunctionaliteiten van de website, de mobiele website en de app. Bij Home Depot beschrijven ze de mobiele website als een 'winkel in je broekzak'. "We hebben veel vooruitgang geboekt de voorbije 18 maanden, maar dat proces zal nooit eindigen. De objectieven blijven om het gebruiksgemak, de personalisatie en de verbondenheid van onze online beleving te verbeteren", aldus vicepresident Ted Decker.

 

Voor Home Depot is het ook belangrijk dat de consument zowel online als offline eenzelfde winkelervaring beleeft. "We creëren een technologisch platform dat een naadloze klantervaring zal verzorgen, of je nu online of in de winkel shopt", aldus Decker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder omzet maar meer winst voor Maxeda

23/07/2018

Maxeda, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Praxis en Brico, publiceerde zopas degelijke bedrijfsresultaten. In Nederland gaan de zaken beter dan in België. De groep wil groeien met kleinere stadswinkels.

Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.