Home Depot klaar voor omnichannel | RetailDetail

Home Depot klaar voor omnichannel

Home Depot klaar voor omnichannel

Het Amerikaanse Home Depot heeft de voorbije periode heel wat investeringen gedaan om betere resultaten te halen via omnichannel. Zowel verbeteringen in logistiek als technische aanpassingen moeten de klantentevredenheid verbeteren.

Winkel in je broekzak

Zo heeft het de voorbije jaren Rapid Deployment Centers in gebruik genomen, waarmee producten sneller doorheen de Verenigde Staten kunnen worden verstuurd. Daarnaast heeft het veel geïnvesteerd in het verbeteren van leveringen aan de winkels en de klanten thuis.

 

Om de online verkoop omhoog te stuwen werd er ook veel werk gestoken in de basisfunctionaliteiten van de website, de mobiele website en de app. Bij Home Depot beschrijven ze de mobiele website als een 'winkel in je broekzak'. "We hebben veel vooruitgang geboekt de voorbije 18 maanden, maar dat proces zal nooit eindigen. De objectieven blijven om het gebruiksgemak, de personalisatie en de verbondenheid van onze online beleving te verbeteren", aldus vicepresident Ted Decker.

 

Voor Home Depot is het ook belangrijk dat de consument zowel online als offline eenzelfde winkelervaring beleeft. "We creëren een technologisch platform dat een naadloze klantervaring zal verzorgen, of je nu online of in de winkel shopt", aldus Decker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.