Hornbach Group groeit toch na mindere start | RetailDetail

Hornbach Group groeit toch na mindere start

Hornbach Group groeit toch na mindere start

Na een mindere start van het boekjaar heeft de Hornbach Group 2013/2014 toch met een groei van 4,3 procent kunnen afsluiten. Vooral de Duitse markt stuwde de groei omhoog.

Grootste groei op thuismarkt

De omzet van de Duitse Hornbach-group steeg met 4,3 procent naar 3,37 miljard euro. Bij Hornbach-Baumarkt, dat 141 doe-het-zelfwinkels verenigt in negen Europese landen, steeg de omzet met 4,4 procent naar 3,15 miljard euro. Die groei werd vooral gestuwd door de 92 filialen in thuisland Duitsland: daar steeg de omzet met vijf procent naar 1,83 miljard euro.

 

Op vergelijkbare basis was er in Duitsland sprake van een groei van 4,9 procent en het marktaandeel in Duitsland steeg van 9,3 procent naar 10 procent. "We genereerden een aanzienlijke groei in het voorbije jaar en dat ondanks een negatieve trend in de sector", zegt Albrecht Hornbach, voorzitter van de raad van bestuur.

 

Het goede weer op het einde van het jaar zorgde er ook voor dat Hornbach Baustoff goede resultaten kon voorleggen, omdat bouwwerken amper stillagen tijdens de winterperiode. Bij die subdivisie groeide de omzet met 4,1 procent naar 216 miljoen euro.

 

Aandeel buitenland valt terug

In andere Europese landen steeg de omzet met 3,5 procent naar 1,33 miljard euro, maar door de sterke resultaten in Duitsland viel het aandeel van buitenlandse verkopen toch terug naar 42 procent, komende van 42,4 procent.

 

Hornbach Group zal met volledige resultaten naar buiten komen op 27 mei van dit jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.