Hornbach stelt winstdoelstelling bij | RetailDetail

Hornbach stelt winstdoelstelling bij

Hornbach stelt winstdoelstelling bij

De Duitse doe-het-zelfketen Hornbach heeft zijn winstdoelstelling voor het volledige jaar bijgesteld. Dat deed het nadat het bedrijfsresultaat in het derde kwartaal een flinke klap kreeg, vanwege onder andere hogere kosten.

Hogere kosten, lagere marges

In het derde kwartaal daalde het bedrijfsresultaat van Hornbach met 43 procent naar 21,3 miljoen euro. Hornbach schrijft dat toe aan hogere kosten, maar spreekt ook van lagere marges binnen de sector.


Hornbach had voor het financiële jaar 2015/2016 een winst voor belastingen van 165,1 miljoen euro gepland, gelijkaardig aan de cijfers van een jaar eerder. Dat bedrag zal volgens de nieuwe voorspellingen nu lager liggen. Bij de omzet zal er wel nog steeds sprake zijn van een mid-enkelcijferige groei.


De Hornbach Holding heeft in Europa 149 tuin- en doe-het-zelfwinkels. Tot begin vorig jaar was Hornbach nog voor meer dan 20 procent in handen van Kingfisher, de grootste doe-het-zelfketen van Europa. Dat verkocht zijn aandeel echter voor 195 miljoen pond (233 miljoen euro) terug aan de familie Hornbach.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.