Hornbach stelt winstdoelstelling bij | RetailDetail

Hornbach stelt winstdoelstelling bij

Hornbach stelt winstdoelstelling bij

De Duitse doe-het-zelfketen Hornbach heeft zijn winstdoelstelling voor het volledige jaar bijgesteld. Dat deed het nadat het bedrijfsresultaat in het derde kwartaal een flinke klap kreeg, vanwege onder andere hogere kosten.

Hogere kosten, lagere marges

In het derde kwartaal daalde het bedrijfsresultaat van Hornbach met 43 procent naar 21,3 miljoen euro. Hornbach schrijft dat toe aan hogere kosten, maar spreekt ook van lagere marges binnen de sector.


Hornbach had voor het financiële jaar 2015/2016 een winst voor belastingen van 165,1 miljoen euro gepland, gelijkaardig aan de cijfers van een jaar eerder. Dat bedrag zal volgens de nieuwe voorspellingen nu lager liggen. Bij de omzet zal er wel nog steeds sprake zijn van een mid-enkelcijferige groei.


De Hornbach Holding heeft in Europa 149 tuin- en doe-het-zelfwinkels. Tot begin vorig jaar was Hornbach nog voor meer dan 20 procent in handen van Kingfisher, de grootste doe-het-zelfketen van Europa. Dat verkocht zijn aandeel echter voor 195 miljoen pond (233 miljoen euro) terug aan de familie Hornbach.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.