Hornbach tevreden over Nederlandse omzet | RetailDetail

Hornbach tevreden over Nederlandse omzet

Hornbach tevreden over Nederlandse omzet

Hornbach is tevreden over de verkopen in Nederland. "Gelet op de marktomstandigheden, verloopt ook in Nederland de omzetontwikkeling bevredigend. Like-for-like ligt deze licht boven het niveau van vorig jaar", zegt Wim Sigmond, financieel directeur van Hornbach Nederland zonder evenwel concrete cijfers te noemen. Daarmee lijkt Hornbach, dat over negen grote vestigingen in Nederland beschikt, iets beter te presteren dan de markt.

Het concern maakte onlangs internationaal zijn cijfers over het derde kwartaal bekend. Daarin steeg de omzet met 6,6% naar 2,58 miljard euro en het bedrijfsresultaat met 12,8% naar 191,2 miljoen euro. De Duitse thuismarkt is nog altijd goed voor bijna 60 procent van de totale omzet. De bouwmarkten en tuincentra in Duitsland waren ook de groeimotor in de eerste negen maanden van dit jaar. De omzet buiten Duitsland steeg weliswaar met 7,9 procent, maar dit kwam vooral door winkelopeningen.

 

In totaal investeerde Hornbach 121 miljoen euro in uitbouw, 43 miljoen meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Autonoom was sprake van een lichte daling van de omzet buiten Duitsland. "Tot nu toe hebben de slechte berichten over de Europese staatsschuldencrisis blijkbaar nog geen invloed gehad op het consumentenvertrouwen van de Duitse huizenbouwers, doe-het-zelvers en tuinliefhebbers. Integendeel, de woningbouw en renovatiemarkt functioneren hier goed. Bovendien scoren wij dankzij de kwaliteit van ons assortiment en advies goed bij de projectklanten", zegt topman Albrecht Hornbach in een reactie op de cijfers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.