Intergamma blijft werken aan crosschannelstrategie | RetailDetail

Intergamma blijft werken aan crosschannelstrategie

Intergamma blijft werken aan crosschannelstrategie

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, zal ook de komende jaren verder blijven investeringen in verbeteringen in e-commerce.

"Goed fundament"

"We maken fouten, maar we zijn overtuigd dat we met ons e-commerceplatform een goed fundament hebben voor onze crosschannelactiviteiten", zei projectmanager crosschannel Laurens Miedema volgens RetailNews op Retail Event Nederland.

 

Intergamma vindt het wel belangrijk is om bij het ontwikkelen van de strategie te kijken naar de wens van de klant: dat is volgens Miedema tegenwoordig nog de enige manier om te groeien. Bij Intergamma wordt daarom vooral gedacht aan gemak en het ontzorgen van de klant. Zo wil het klanten helpen om de juiste keuzes te maken tijdens hun aankopen.

 

Constant op zoek naar verbeteringen

"Eigenlijk wordt dat alleen maar actueler, te meer omdat jongeren minder afweten van doe-het-zelven dan ouderen. Een jonge klant die voor het schap met boormachines staat, weet zich bij wijze van spreken nauwelijks raad. En thuis aan de slag gaan met een boormachine wordt voor veel jongeren al helemaal een uitdaging", zegt Miedema  dan weer volgens Shopper Marketingupdate.

 

"Door de kanalen heen willen we altijd en overal een naadloze klantervaring kunnen aanbieden", aldus Miedema. Om iets te testen werken ze bij Intergamma ook steeds met een periode van acht weken. Na die periode worden waar nodig aanpassingen gedaan. "Tegenwoordig kan je niet meer iets neerzetten en er tien jaar niets meer aan doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken.