Intergamma blijft werken aan crosschannelstrategie | RetailDetail

Intergamma blijft werken aan crosschannelstrategie

Intergamma blijft werken aan crosschannelstrategie

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, zal ook de komende jaren verder blijven investeringen in verbeteringen in e-commerce.

"Goed fundament"

"We maken fouten, maar we zijn overtuigd dat we met ons e-commerceplatform een goed fundament hebben voor onze crosschannelactiviteiten", zei projectmanager crosschannel Laurens Miedema volgens RetailNews op Retail Event Nederland.

 

Intergamma vindt het wel belangrijk is om bij het ontwikkelen van de strategie te kijken naar de wens van de klant: dat is volgens Miedema tegenwoordig nog de enige manier om te groeien. Bij Intergamma wordt daarom vooral gedacht aan gemak en het ontzorgen van de klant. Zo wil het klanten helpen om de juiste keuzes te maken tijdens hun aankopen.

 

Constant op zoek naar verbeteringen

"Eigenlijk wordt dat alleen maar actueler, te meer omdat jongeren minder afweten van doe-het-zelven dan ouderen. Een jonge klant die voor het schap met boormachines staat, weet zich bij wijze van spreken nauwelijks raad. En thuis aan de slag gaan met een boormachine wordt voor veel jongeren al helemaal een uitdaging", zegt Miedema  dan weer volgens Shopper Marketingupdate.

 

"Door de kanalen heen willen we altijd en overal een naadloze klantervaring kunnen aanbieden", aldus Miedema. Om iets te testen werken ze bij Intergamma ook steeds met een periode van acht weken. Na die periode worden waar nodig aanpassingen gedaan. "Tegenwoordig kan je niet meer iets neerzetten en er tien jaar niets meer aan doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.