Klanten willen QR-codes in de bouwmarkt | RetailDetail

Klanten willen QR-codes in de bouwmarkt

Klanten willen QR-codes in de bouwmarkt
Veel consumenten met een smartphone zouden het plezierig vinden als bouwmarkten QR-codes gaan gebruiken in de winkel en in folders. Daarmee zouden ze in een handomdraai extra informatie kunnen vinden over de aangeboden producten.

USP Marketing Consultancy ontdekte dat bijna één op de vijf bezitters van een smartphone al gebruik maakt van de zogenoemde Quick Response-codes, die op steeds meer plekken opduiken. Van de consumenten die dit nu nog niet doet, verwacht zo'n 43 procent daar binnenkort mee te beginnen. Dat geldt ook voor 18 procent van de ondervraagden die nog geen moderne telefoon met internet hebben.

 

Van de ondervraagde smartphonebezitters zegt ruim 40 procent geïnteresseerd te zijn in het gebruik van QR-codes in de bouwmarkt of in de folders van de grote bouwmarktketens. Gezien de snelle groei van het aantal consumenten met een moderne telefoon, noemen de onderzoekers het dan 'een logische keuze' voor retailers om de toepassing van QR-codes in het aanbod van producten en diensten dit jaar verder uit te breiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.