Michiel de Haan nieuwe baas bij Praxis | RetailDetail

Michiel de Haan nieuwe baas bij Praxis

Michiel de Haan nieuwe baas bij Praxis

Michiel de Haan wordt de nieuwe managing director bij Praxis. Hij volgt Willem Marcelissen op, die begin vorige maand onverwachts opstapte bij de keten van bouwmarkten. De Haan treedt ook toe tot het executive board van moederbedrijf Maxeda.

In zijn nieuwe functie gaat De Haan rapporteren aan George Adams, die binnen de directie van Maxeda verantwoordelijk is voor alle bouwmarktketens. De Haan was tot december 2010 algemeen directeur bij Dirk van den Broek, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor vernieuwing van de versafdelingen. Hij stapte op vanwege een verschil van inzicht in het te voeren beleid. De Haan werkte twee jaar bij de merkendiscounter. Daarvoor maakte hij naam bij elektronicaketen BCC, waar hij betrokken was bij de uitbouw van de formule en de succesvolle reclamecampagne rond 'everyday low pricing'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.