Nieuwe formule Karwei wil inspireren | RetailDetail

Nieuwe formule Karwei wil inspireren

Nieuwe formule Karwei wil inspireren

Doe-het-zelfketen Karwei lanceert op 21 april een nieuw concept bij de opening van een filiaal in Heesch, waar een grotere nadruk gelegd wordt op het decoratieve aspect en het inspireren van de klant.

Nieuwe inrichting

Om de nieuwe formule te ondersteunen werd ook de invulling van de winkel aangepakt: "In plaats van het kenmerkende lange rechte gangpad in het midden van de winkel heeft de nieuwe formule een gangpad dat rondloopt. Klanten komen zo op een natuurlijke manier langs inspiratiepunten", zegt formuledirecteur Machiel van der Sluis.

 

Er is een stijlcoach aangenomen die onder andere verantwoordelijk is voor de styling in de bouwmarkt, en waar klanten ook terechtkunnen voor ideeën voor hun interieur, zoals advies over het gebruik van kleuren en licht. Daarnaast is er ook een kluscoach aanwezig die advies kan geven over de juiste aanpak voor bepaalde klussen. Karwei wil zo het verschil maken tussen de funshopper en de runshopper: klanten die snel bepaalde producten nodig hebben, kunnen nog steeds recht op hun doel afgaan, maar klanten kunnen dus ook gewoon doorheen de winkel struinen en zich laten inspireren.

 

Met deze nieuwe formule neemt Karwei alvast een stap in de tegengestelde richting van Gamma, dat ook deel uitmaakt van het bedrijf Intergamma. Die legt de focus nog steeds op echte doe-het-zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.

Intergamma koopt Ierse franchisenemer uit

08/03/2018

De verkoopsovereenkomst tussen Intergamma en de CRH-groep is een feit. Het moederbedrijf van Gamma en Karwei zal voortaan meer dan de helft van zijn bouwmarkten, waarvan twintig in ons land, zelf beheren.

Intergamma splitst in twee groepen

09/02/2018

De overname van de winkels van CRH bij Intergamma heeft ervoor gezorgd dat de doe-het-zelfgroep zich in twee stukken heeft gesplitst. Acht aandeelhouders die niet akkoord zijn met de overname gaan immers voortaan hun eigen weg.