Nieuwe formule Karwei wil inspireren | RetailDetail

Nieuwe formule Karwei wil inspireren

Nieuwe formule Karwei wil inspireren

Doe-het-zelfketen Karwei lanceert op 21 april een nieuw concept bij de opening van een filiaal in Heesch, waar een grotere nadruk gelegd wordt op het decoratieve aspect en het inspireren van de klant.

Nieuwe inrichting

Om de nieuwe formule te ondersteunen werd ook de invulling van de winkel aangepakt: "In plaats van het kenmerkende lange rechte gangpad in het midden van de winkel heeft de nieuwe formule een gangpad dat rondloopt. Klanten komen zo op een natuurlijke manier langs inspiratiepunten", zegt formuledirecteur Machiel van der Sluis.

 

Er is een stijlcoach aangenomen die onder andere verantwoordelijk is voor de styling in de bouwmarkt, en waar klanten ook terechtkunnen voor ideeën voor hun interieur, zoals advies over het gebruik van kleuren en licht. Daarnaast is er ook een kluscoach aanwezig die advies kan geven over de juiste aanpak voor bepaalde klussen. Karwei wil zo het verschil maken tussen de funshopper en de runshopper: klanten die snel bepaalde producten nodig hebben, kunnen nog steeds recht op hun doel afgaan, maar klanten kunnen dus ook gewoon doorheen de winkel struinen en zich laten inspireren.

 

Met deze nieuwe formule neemt Karwei alvast een stap in de tegengestelde richting van Gamma, dat ook deel uitmaakt van het bedrijf Intergamma. Die legt de focus nog steeds op echte doe-het-zelf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken.