'Ongelooflijke potentie voor online bouwmarkt' | RetailDetail

'Ongelooflijke potentie voor online bouwmarkt'

'Ongelooflijke potentie voor online bouwmarkt'

Nederland heeft een enorme potentie voor een goede online bouwmarkt, zegt Wehkamps verantwoordelijke voor huis, tuin en doe-het-zelf Erwin van Cooth. Zijn bedrijf is echter niet van plan dat gat in de markt op te gaan vullen.

Desinteresse van grote spelers

Als Wehkamp op dit moment één van de grotere spelers op het terrein van online verkoop is, komt dat vooral door uitblijvende initiatieven van de grote spelers op het gebied van bouwmarkten in Nederland. "Een jaar of vijf terug begonnen we met de verkoop van boren als uitbreiding op ons elektronicasegment. In 2010 hebben we besloten een dedicated categorie Tuin & Klussen te creëren. Het is uitgegroeid tot een volwaardige productgroep", zegt van Cooth tegen Twinkle.

 

Inmiddels is het assortiment sterk uitgebreid, maar een volwaardige bouwmarkt zal het nooit worden. "We zullen nooit zeshonderd verschillende boormachines gaan verkopen, wat ik andere partijen nog wel zie doen", zegt hij. "We kiezen voor een fashionable propositie, waar verf, vloeren en behang bijvoorbeeld wel in passen, maar gipsplaten niet. Wij zullen eerder een stapje terug doen als het gaat om de functionele producten (zoals gereeedschap, red.) en het decoratieve assortiment oprekken. Wehkamp.nl zoekt onderscheid in inspiratie."

 

De online potentie in de productgroep is volgens hem echter 'ongelooflijk'.  Alleen Praxis is op dit moment op grote schaal online aanwezig, Hornbach wil hier volgend jaar mee beginnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken.