Online omzet Gamma Nederland goed voor 1 procent totale omzet | RetailDetail

Online omzet Gamma Nederland goed voor 1 procent totale omzet

Online omzet Gamma Nederland goed voor 1 procent totale omzet

Gamma Nederland haalt uit zijn onlineverkoop 1 procent van de totale omzet. Daarmee haalt de webshop meer omzet dan een gemiddelde winkel. De keten zegt zo ook ver boven de eigen verwachtingen te zitten.

Niet enkel webshop

Formuledirecteur Ron Kloos wijst er tijdens een interview met het Belgische Publimat op dat de website van Gamma veel verder gaat dan enkel het verkopen van producten. "De website vind ik persoonlijk waanzinnig belangrijk, terwijl de webshop in feite niet meer dan een logistiek invulling is. Een consument die op het internet informatie gaat inwinnen rond een bepaald klusproject, en dat zijn er behoorlijk wat, willen we in die eerste oriëntatiefase al aanspreken", stelt hij.


"De consument wil vooral ook kunnen checken of een bepaald product in zijn winkel naar keuze voorradig is, voor hij in de wagen stapt", voegt Kloos nog toe.


Crosschannel

Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, zet daarnaast veel in op crosschannel. Op die manier kan het niet alleen op de kosten besparen, maar wil het ook de klant centraler zetten. Zo zijn er sinds eind vorig jaar bestelzuilen te vinden in verschillende filialen van Gamma en Karwei.


Ook offline werkt Gamma aan vernieuwing. Zo zijn er met XXXL Gamma en Gamma Compact al vestigingen van verschillende groottes, die inspelen op andere behoeftes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.