Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico | RetailDetail

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

Patrick Vandenbogaerde is aangesteld als de nieuwe managing director van doe-het-zelfketen Brico. Zijn voorganger Dieter Struye verlaat het bedrijf in februari. 

 

"Struye heeft fundamenten voor expansie gelegd"

 Struye stond nog maar twee jaar en een half aan het hoofd van Brico, met als doel orde op zaken te stellen bij de formule die onderdeel is van de noodlijdende Maxeda-groep. De keten staat al maandenlang te koop, maar er wordt geen koper gevonden. Ondertussen hebben twee fondsen die bekend staan als saneringsfondsen een meerderheidsaandeel gekregen bij Maxeda. 

 

Toch blijven zowel Maxeda als Struye positief over de toekomst van Brico: “Brico is een fantastische onderneming met erg competente mensen en een mooie toekomst. We hebben een duidelijke strategie, met kernprioriteiten, die zijn vruchten begint af te werpen”, aldus de vertrekkende directeur. “We hebben het volste vertrouwen in de fundamenten die Dieter heeft gelegd voor de toekomstige expansie van onze Belgische formules”, voegt Guy Colleau, de nieuwe CEO van Maxeda, nog toe. Het bedrijf wijst er ook op dat het directiecomité van de groep de laatste maanden fors vernieuwd en aangesterkt is. 

 

Van Culinor Food Group terug naar Brico

Vanaf 1 februari komt Patrick Vandenbogaerde dus weer aan het roer te staan van Brico. Hij was in het verleden al commercieel directeur van de doe-het-zelfketen. Tussenin werkte hij als countrymanager van Renson in het Verenigd Koninkrijk en op dit moment is hij nog general manager van de Culinor Food Group in België. 

 

Struye geeft van zijn kant te kennen dat zijn liefde voor retail nog is aangewakkerd, dus wellicht vinden we de retailmanager binnenkort bij een andere keten terug.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.