Praxis lanceert elektronische klantenpas

Praxis lanceert elektronische klantenpas

Praxis introduceert deze week als eerste grote doe-het-zelfretailer een elektronische klantenpas. De fysieke kaart verdwijnt en wordt ingeruild voor een app op de telefoon.

Nieuw klantenprogramma

De digitale kaart maakt deel uit van het nieuwe klantenprogramma van de doe-het-zelfwinkel, maakte Praxis dinsdag bekend. Consumenten die de Praxis-app op hun telefoon installeren, kunnen deze aan de kassa laten scannen. Via het nieuwe klantenprogramma sparen ze voor voordelen en extra diensten. Zo krijgt elke klant een jaar extra garantie en kunnen artikelen geruild worden tot drie maanden in plaats van 30 dagen.

 

Uit een recent onderzoek van Praxis is gebleken dat de klant gemiddeld 4,5 klantenkaarten in zijn bezit heeft. Klanten die geen smartphone hebben, kunnen daarom een willekeurige kaart laten registeren als Praxis-kaart, zoals een Air Miles-kaart. Hiervan wordt alleen de streepjescode gebruikt.

 


Consumenten kiezen zelf welke persoonsgegevens gebruikt worden. In ruil voor informatie, krijgen ze meer voordeel bij de winkelketen, zoals een shoptegoed van vijf euro, en maken ze kans op een klusjesman voor één dag. In de toekomst moet het ook mogelijk zijn om de aankoophistorie terug te halen. Op deze manier hebben klanten de kassabon altijd bij de hand.

Tags: