Praxis lanceert elektronische klantenpas | RetailDetail

Praxis lanceert elektronische klantenpas

Praxis lanceert elektronische klantenpas

Praxis introduceert deze week als eerste grote doe-het-zelfretailer een elektronische klantenpas. De fysieke kaart verdwijnt en wordt ingeruild voor een app op de telefoon.

Nieuw klantenprogramma

De digitale kaart maakt deel uit van het nieuwe klantenprogramma van de doe-het-zelfwinkel, maakte Praxis dinsdag bekend. Consumenten die de Praxis-app op hun telefoon installeren, kunnen deze aan de kassa laten scannen. Via het nieuwe klantenprogramma sparen ze voor voordelen en extra diensten. Zo krijgt elke klant een jaar extra garantie en kunnen artikelen geruild worden tot drie maanden in plaats van 30 dagen.

 

Uit een recent onderzoek van Praxis is gebleken dat de klant gemiddeld 4,5 klantenkaarten in zijn bezit heeft. Klanten die geen smartphone hebben, kunnen daarom een willekeurige kaart laten registeren als Praxis-kaart, zoals een Air Miles-kaart. Hiervan wordt alleen de streepjescode gebruikt.

 


Consumenten kiezen zelf welke persoonsgegevens gebruikt worden. In ruil voor informatie, krijgen ze meer voordeel bij de winkelketen, zoals een shoptegoed van vijf euro, en maken ze kans op een klusjesman voor één dag. In de toekomst moet het ook mogelijk zijn om de aankoophistorie terug te halen. Op deze manier hebben klanten de kassabon altijd bij de hand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.