Véronique Laury nieuwe CEO Hornbach-eigenaar Kingfisher | RetailDetail

Véronique Laury nieuwe CEO Hornbach-eigenaar Kingfisher

Véronique Laury nieuwe CEO Hornbach-eigenaar Kingfisher

Hornbach-eigenaar Kingfisher heeft de Française Véronique Laury aangeduid als nieuwe CEO. Ze neemt de post over van Ian Cheshire, die in januari Kingfisher zal verlaten na zeven jaar de leiding te hebben gevoerd.

Jarenlange ervaring

Laury is momenteel het hoofd van een andere Kingfisher-dochter, het Franse Castorama, en werkte daarvoor ook al voor nog een andere tak binnen Kingfisher: B&Q. Ze begon haar carrière in 1988 bij Leroy Merlin, een andere Franse doe-het-zelfwinkel, en sindsdien heeft ze altijd in de sector gewerkt.

 

Ze verwacht in ieder geval dat ze snel haar draai zal kunnen vinden in haar nieuwe functie. "Ik ken het bedrijf, ik ken de industrie en ik ken de mensen. We [Laury en Cheshire] werken al langer samen", zegt ze aan The Guardian. Ze verwacht ook geen culturele problemen: "We zijn geen Angelsaksisch bedrijf, we zijn een internationaal bedrijf. Door mijn ervaring bij B&Q denk ik niet dat er veel verschillen zijn. Je moet je mensen respecteren en op vlak van leiderschap moet je doen wat je zegt."

 

Het vertrek van Cheshire kwam voor analisten als een verrassing. Hij besloot om zich terug te trekken, omdat er binnen het bedrijf de volgende jaren enkele veranderingen op til staan en hij geen zin heeft om nog vijf jaar aan het hoofd te blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.