Vernieuwde Brico Plan-It wil inspireren | RetailDetail

Vernieuwde Brico Plan-It wil nog meer inspireren

Vernieuwde Brico Plan-It wil nog meer inspireren

Op 25 maart heropende de volledig gerenoveerde Brico Plan-It in Antwerpen. Met een nog ruimer aanbod en een duidelijker indeling biedt de winkel oplossingen en inspiratie voor renovatie, verbouwing, inrichting en decoratie.

 

Grote hoeveelheden

De Antwerpse Brico Plan-It pakt uit met wel 50.000 referenties, op een oppervlakte van 13.000m², inclusief een drive-in voor bouwmaterialen en tuinaanleg en de buitenafdeling van 1.000m².  Brico Plan-It wil als multispecialist een ‘one-stop-shop’ zijn voor alle kleine en grote klusprojecten. 


“Nergens anders vind je zo’n breed totaalaanbod”, zegt managing director Dieter Struye, “en bovendien is onze stock een belangrijke troef.” Alle producten en materialen zijn in grote hoeveelheden beschikbaar zodat klanten meteen aan de slag kunnen, ook wanneer het om grote projecten gaat.


De winkelindeling wil toegankelijk zijn en werd zo opgevat dat shoppers een ‘traag’ winkelcircuit kunnen volgen langs de buitenzijde van de winkel, met de nadruk op beleving en inspiratie, of een ‘snel’ circuit aan de binnenzijde, met een vooral technisch assortiment. 

 

Primeur: self check-outs

De sterkere nadruk op inspiratie wordt duidelijk van bij de inkom, waar je eerst de decoratieve categorieën aantreft, zoals behangpapier, raamdecoratie, verlichting en verf. Door nauwere samenwerking met lokale leveranciers kan Brico Plan-It het aanbod sneller vernieuwen, om altijd mee te zijn met de trends. 


Een primeur voor de Belgische doe-het-zelfmarkt zijn de self check-outs, waar shoppers voortaan zelf hun artikelen kunnen scannen. Met de dienst Reserve & Go kunnen klanten 24 uur op 24, 7 dagen op 7 online bestellen en hun product afhalen in de winkel van hun keuze. Om alles vlot te laten verlopen is hiervoor is bij Brico Plan-it Antwerpen een afzonderlijke ruimte voorzien. Ook thuislevering is een optie.


De renovatie van de winkel kadert in de vernieuwingsstrategie van de groep, die momenteel de verschillende winkelformules herpositioneert. Zo zal later deze week ook een compleet gerenoveerde Brico-winkel de deuren openen in Zemst. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intermarché broedt op winkelformule voor senioren

28/05/2018

In september plant de Franse supermarktgroep de opening van een seniorenwinkel onder de naam ‘Bien Chez Moi’. Die zal een combinatie van producten en diensten aanbieden op maat van een oudere klantengroep.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.