Drogisterij DIO groeit met eigen merk. | RetailDetail

Drogisterij DIO groeit met eigen merk.

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo'n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo'n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.