Drogisterij DIO groeit met eigen merk.

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo'n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo'n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Amazon richt blik op verkoop geneesmiddelen

26/05/2017

Amazon is op zoek naar iemand die binnen het bedrijf kan uitdokteren hoe het best de stap zet naar de lucratieve sector rond de verkoop van geneesmiddelen en aanverwanten. Volgens bronnen zou Amazon er al langer aan denken om die stap te zetten.

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

17/05/2017

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Forse omzet- en winstgroei voor Henkel

11/05/2017

Henkel heeft in het eerste kwartaal van 2017 zowel de omzet als de winst fors zien groeien. Met als bonus een absolute primeur: het Duitse handelsconcern overschreed voor het eerst in zijn geschiedenis de kaap van vijf miljard euro omzet.

Back to top