Drogisterij DIO groeit met eigen merk.

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo'n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo'n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top