191 apothekers groeperen zich online in Kenkoo.be | RetailDetail

191 apothekers groeperen zich online in Kenkoo.be

191 apothekers groeperen zich online in Kenkoo.be

191 apothekers hebben zich online gegroepeerd via Kenkoo.be. Klanten kunnen hun bestellingen afhalen bij de fysieke apotheker in de buurt, of ze gewoon aan huis laten leveren.

Verschillende thematische webshops

Kenkoo.be bestaat niet uit één website, maar wel uit verschillende thematische apotheken. In een eerste fase worden alvast dehuisapotheker.be, oogapotheker.be en afslankapotheker.be gelanceerd, maar over drie jaar moeten er meer dan veertig gespecialiseerde pagina’s te vinden zijn. De verschillende pagina’s moeten ervoor zorgen dat het aanbod, dat ruimer is dan bij de fysieke apotheker, overzichtelijk blijft. Op de site zijn immers meer dan 30.000 producten van meer dan 600 merken te vinden.

 

Klanten krijgen op Kenkoo ook advies rond het gebruik van de medicijnen: bij elk product staat een gedetailleerde beschrijving en per productcategorie wordt uitgelegd waar klanten rekening mee moeten houden als ze een product uit die categorie kopen. Daarnaast komen er ook regelmatig artikels op de website met meer informatie en kunnen klanten hun profiel aanvullen met medische gegevens, waardoor Kenkoo klanten kan waarschuwen wanneer er mogelijk problemen kunnen opduiken bij de aankoop van een bepaald product.

 

Online consolidatie

Kenkoo is niet de eerste online samenwerking van apothekers in België: onlangs werd ook nog Apotheek Online gelanceerd, waar meer dan 100 apothekers aan samenwerken. Fysiek zijn er weinig apotheekketens te vinden in België en lijkt er van consolidatie niet echt sprake, maar online wordt er dus steeds meer samengewerkt. Het is voor de meeste apothekers dan ook bijzonder moeilijk om alleen een succesvolle webshop uit te bouwen.

 

De ambities van Kenkoo blijven echter niet beperkt tot het Nederlandse taalgebied: volgend jaar moet er immers ook een Waalse versie komen van de webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.