2 miljoen schade Jumbo na faillissement KidsComplete | RetailDetail

2 miljoen schade Jumbo na faillissement KidsComplete

2 miljoen schade Jumbo na faillissement KidsComplete

Jumbo gaat voor bijna 2 miljoen euro het schip in na het faillissement van groothandel KidsComplete. Zo hoog is immers het bedrag dat KidsComplete nog verschuldigd is aan de distributiegroep.

Schade van 1,9 miljoen euro

Het supermarktconcern probeert via de rechter de schade te verhalen op de oprichters van het bedrijf, zegt RTLZ vrijdag. In een vonnis oordeelde de Haagse rechtbank immers dat de oprichters Jumbo moeten betalen. Hun advocaat, Jeroen Veenis, laat echter weten dat zij hoger beroep overwegen.

 

Euroselect, een dochterbedrijf van supermarktketen Jumbo, had als belangrijkste leverancier voor bijna 1,9 miljoen euro aan onbetaalde rekeningen bij de groothandel uitstaan. KidsComplete was een webwinkel voor kinderdagverblijven. Elf maanden geleden ging het bedrijf failliet, maar voor die tijd leverde de retailer op het hoogtepunt van haar bestaan levensmiddelen en luiers aan 4500 klanten.

 

Economische machtspositie

De retailer probeerde de schade voor een deel te verhalen op de oprichters, die zich persoonlijk borg stelden voor samen 1,2 miljoen euro. Uit juridische stukken blijkt dat zij echter weigerden te betalen omdat Jumbo misbruik zou hebben gemaakt van haar economische machtspositie.

 

Het supermarktconcern zou de borg hebben afgedwongen onder dreiging met stopzetting van leveringen. Jumbo wil niet reageren op de beschuldigingen. "Wij doen in de media geen uitspraken over zaken die spelen tussen leveranciers en het concern", zegt woordvoerder Maurice Nieuwland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.