Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af | RetailDetail

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af
Foto: Photos by D / Shutterstock.com

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

 

Meer klanten en hogere bestedingen

Uit het jaarverslag voor 2017 blijkt dat de Nederlandse keten vorig jaar 443 miljoen euro omzet heeft geboekt in België, schrijft De Tijd. Zowel het aantal klanten als de gemiddelde besteding per klant nam volgens Kruidvat België toe. Dat heeft het grotendeels te danken aan de blijvende expansie van de retailer: 18 nieuwe winkels openden vorig jaar de deuren, waardoor Kruidvat inmiddels 252 Belgische vestigingen heeft.

 

Nieuw is de groei voor de dochter van de A.S. Watson Group uit Hongkong alvast niet: ook in 2016 steeg de Belgische omzet met 5% en zagen 15 nieuwe winkels het daglicht. Anders dan toen echter, zag de drogisterijketen het afgelopen jaar ook de nettowinst de hoogte ingaan: de nettowinst klom in 2017 met 29% naar 10 miljoen euro.  De keten profiteert van de grote populariteit van discount: net zoals Aldi, Lidl en Action oogst het succes met een imago van lage prijzen en scherpe promotieacties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.