Beate Uhse schrapt vijftig banen | RetailDetail

Beate Uhse schrapt vijftig banen

Beate Uhse schrapt vijftig banen

Bij het eroticabedrijf Beate Uhse, moederbedrijf van onder andere Pabo.nl, verdwijnen er vijftig banen. Voornamelijk medewerkers die instaan voor de productie van de papieren catalogus zullen afvloeien.

Nieuwe digitale strategie

De banen verdwijnen in functie van de nieuwe digitale strategie, die sinds enkele jaren wordt uitgevoerd bij Beate Uhse. "We zijn bezig met een veranderingsproces, dat vijf jaar geleden is ingezet. De markt is enorm veranderd: van DVD-verkoop zijn we naar lingerieverkoop gegaan. Van seks naar lingerie, van man naar vrouw. En van catalogus en retail naar online verkoop en marketplaces zoals Bol.com of Amazon. Veranderingen die het bedrijf op de grondvesten doen schudden", zegt marketingdirecteur Marc Koster.


Hij maakt daarbij de vergelijking met Neckermann, dat te laat de overgang maakte naar een omnichannel-strategie en zo uiteindelijk in de problemen kwam. Volgens Koster is het dan ook nodig om "in het eigen vlees te snijden". Vooral op het hoofdkantoor in Walsoorden zullen er banen verdwijnen, maar ook bij enkele winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.