The Body Shop in Braziliaanse handen

The Body Shop in Braziliaanse handen

The Body Shop in Braziliaanse handen

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Transactie geraamd op 1 miljard

Begin deze maand maakte de Franse cosmeticagigant L’Oréal bekend exclusieve onderhandelingen op te starten met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van The Body Shop. Intussen is het contract getekend. De transactie, waarvan de waarde geraamd wordt op een miljard euro, wordt nog voor het einde van het jaar afgerond.

 

The Body Shop werd in 1976 opgericht en telt intussen meer dan 3.000 winkels in 66 landen. L’Oréal betaalde er in 2006 652 miljoen Britse pond voor (toen net geen miljard euro), maar zette de winkelketen in februari van dit jaar in de etalage na de zoveelste slechte resultaten: de omzet was met bijna 5% gedaald en de verliezen stapelden zich op.

 

Koper van dienst is dus het Braziliaanse Natura Cosméticos. Dat had vorig jaar een omzet van 2,17 miljard euro. De integratie van The Body Shop moet leiden tot een “wereldwijd groen cosmeticaconcern” met een omzet van 3,1 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Back to top