The Body Shop gaat samenwerken met V&D | RetailDetail

The Body Shop gaat samenwerken met V&D

The Body Shop gaat samenwerken met V&D
Drogmeticaketen The Body Shop heeft afgelopen zaterdag de eerste shop-in-shop geopend in een vestiging van warenhuisketen V&D. Het betreft een proefshop, die bij gebleken succes kan worden uitgerold naar meer vestigingen van V&D.

Nieuwe expansiestrategie voor The Body Shop

Dat meldt De Telegraaf op basis van berichtgeving van Retailnews. "We kiezen voor V&D omdat hier ons koperspubliek zit", laat een woordvoerder van de Britse drogmeticaketen weten. "Een warenhuis als Bijenkorf is juist aan het upgraden en daar passen wij niet tussen."

 

Als de pilot een succes wordt, volgen shop-in-shops bij V&D-vestigingen in Breda en Rotterdam. Het betreft de enige expansieplannen voor The Body Shop: tot 2015 zijn er geen plannen voor andere nieuwe vestigingen.

 

Risico- en kostenverdeling

Het opnemen van The Body Shop past in de strategie van V&D, waarbij steeds meer met shop-in-shops wordt gewerkt. Voordeel voor het warenhuisbedrijf is dat een groot deel van de kosten gedragen worden door de partner, evenals veelal het voorraadrisico.

 

In het verleden zijn er soortgelijke overeenkomsten gesloten met Sephora, Dixons, Hunkemöller en verschillende modemerken. Daarmee maakt V&D zijn prominente positie in veel Nederlandse winkelkernen ten gelde. V&D is eigendom van investeerder Sun European Partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.