The Body Shop gaat samenwerken met V&D

The Body Shop gaat samenwerken met V&D
Drogmeticaketen The Body Shop heeft afgelopen zaterdag de eerste shop-in-shop geopend in een vestiging van warenhuisketen V&D. Het betreft een proefshop, die bij gebleken succes kan worden uitgerold naar meer vestigingen van V&D.

Nieuwe expansiestrategie voor The Body Shop

Dat meldt De Telegraaf op basis van berichtgeving van Retailnews. "We kiezen voor V&D omdat hier ons koperspubliek zit", laat een woordvoerder van de Britse drogmeticaketen weten. "Een warenhuis als Bijenkorf is juist aan het upgraden en daar passen wij niet tussen."

 

Als de pilot een succes wordt, volgen shop-in-shops bij V&D-vestigingen in Breda en Rotterdam. Het betreft de enige expansieplannen voor The Body Shop: tot 2015 zijn er geen plannen voor andere nieuwe vestigingen.

 

Risico- en kostenverdeling

Het opnemen van The Body Shop past in de strategie van V&D, waarbij steeds meer met shop-in-shops wordt gewerkt. Voordeel voor het warenhuisbedrijf is dat een groot deel van de kosten gedragen worden door de partner, evenals veelal het voorraadrisico.

 

In het verleden zijn er soortgelijke overeenkomsten gesloten met Sephora, Dixons, Hunkemöller en verschillende modemerken. Daarmee maakt V&D zijn prominente positie in veel Nederlandse winkelkernen ten gelde. V&D is eigendom van investeerder Sun European Partners.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top