The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

Cosmeticaretailer The Body Shop rolt vanaf maart een vernieuwd winkelconcept uit in de Benelux. Het nieuwe concept moet de ethische en duurzame waarden van het merk nog meer in de verf zetten, om de merkbeleving te versterken.

'Community fair trade'

In de vernieuwde winkelpresentatie zullen aandacht voor mensenrechten, milieubehoud en eerlijke handel centraal komen te staan. The Body Shop stond al bekend bij de consument voor zijn succesvolle lobbying tegen dierenproeven en zijn garantie dat geen enkel product in de winkels op dieren getest is. Nu wil het merk bovendien ook de klemtoon leggen op het gebruik van ‘Community Fair Trade’ ingrediënten. Daarmee doelt de keten op producten verkregen uit eerlijke handel met leveranciers, waarbij bijzonder belang wordt gehecht aan de het ondersteunen van lokale gemeenschappen door er handel mee te drijven.

 

The Body Shop is eigendom van L’Oréal, maar maakt zich sterk dat het binnen de Franse groep zijn eigen koers mag varen. Ook voor de Benelux heeft het bedrijf een eigen organisatie en managementteam. The Body Shop telt ruim 2600 winkels in meer dan 65 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Back to top