The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

Cosmeticaretailer The Body Shop rolt vanaf maart een vernieuwd winkelconcept uit in de Benelux. Het nieuwe concept moet de ethische en duurzame waarden van het merk nog meer in de verf zetten, om de merkbeleving te versterken.

'Community fair trade'

In de vernieuwde winkelpresentatie zullen aandacht voor mensenrechten, milieubehoud en eerlijke handel centraal komen te staan. The Body Shop stond al bekend bij de consument voor zijn succesvolle lobbying tegen dierenproeven en zijn garantie dat geen enkel product in de winkels op dieren getest is. Nu wil het merk bovendien ook de klemtoon leggen op het gebruik van ‘Community Fair Trade’ ingrediënten. Daarmee doelt de keten op producten verkregen uit eerlijke handel met leveranciers, waarbij bijzonder belang wordt gehecht aan de het ondersteunen van lokale gemeenschappen door er handel mee te drijven.

 

The Body Shop is eigendom van L’Oréal, maar maakt zich sterk dat het binnen de Franse groep zijn eigen koers mag varen. Ook voor de Benelux heeft het bedrijf een eigen organisatie en managementteam. The Body Shop telt ruim 2600 winkels in meer dan 65 landen.

Tags: