The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

Cosmeticaretailer The Body Shop rolt vanaf maart een vernieuwd winkelconcept uit in de Benelux. Het nieuwe concept moet de ethische en duurzame waarden van het merk nog meer in de verf zetten, om de merkbeleving te versterken.

'Community fair trade'

In de vernieuwde winkelpresentatie zullen aandacht voor mensenrechten, milieubehoud en eerlijke handel centraal komen te staan. The Body Shop stond al bekend bij de consument voor zijn succesvolle lobbying tegen dierenproeven en zijn garantie dat geen enkel product in de winkels op dieren getest is. Nu wil het merk bovendien ook de klemtoon leggen op het gebruik van ‘Community Fair Trade’ ingrediënten. Daarmee doelt de keten op producten verkregen uit eerlijke handel met leveranciers, waarbij bijzonder belang wordt gehecht aan de het ondersteunen van lokale gemeenschappen door er handel mee te drijven.

 

The Body Shop is eigendom van L’Oréal, maar maakt zich sterk dat het binnen de Franse groep zijn eigen koers mag varen. Ook voor de Benelux heeft het bedrijf een eigen organisatie en managementteam. The Body Shop telt ruim 2600 winkels in meer dan 65 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top