The Body Shop lanceert nieuwe e-commerce platform | RetailDetail

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel
Shutterstock

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

60 procent via mobiele apparaten

The Body Shop kiest voor zo'n responsief platform, omdat 52% van de online bezoekers momenteel via smartphone komen en nog eens 11% via tablets. In 2016 groeide e-commerce bij de keten met 19%, twee keer zo snel als een jaar eerder.

 

Het nieuwe platform werd alvast in elf landen gelanceerd, waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Duitsland. Nog eens twintig landen zullen later dit jaar hun voorbeeld volgen.

 

Het nieuwe platform is niet enkel een webshop, maar klanten kunnen er bijvoorbeeld ook afspraken maken voor consultaties in de winkel. Daarnaast wil The Body Shop de website gebruiken om zijn klanten bewuster te maken van de campagnes die het bedrijf voert, zoals het Bio-Bridges project, waarbij The Body Shop 75 miljoen vierkante meter regenwoud wil beschermen tegen 2020.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.