The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen | RetailDetail

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop heeft een nieuw wereldwijd initiatief gelanceerd waarbij het tegen 2020 het gebruik van plastic verpakkingen die geproduceerd zijn met fossiele brandstoffen drastisch wil verminderen.

Negatieve impact verminderen

“We willen graag onze negatieve impact op de planeet verminderen. Het doel is om onze manier van kopen en verkopen, en de manier waarop onze klanten onze producten gebruiken, ingrijpend te herzien. We werken samen met internationale experts aan een project dat er voor zal zorgen dat 70 procent van onze producten in 2020 niet langer plastic bevat afkomstig van fossiele energie”, aldus duurzaamheidsdirecteur Christopher Davis.

 

In een eerste fase wordt er alvast een samenwerking afgesloten met Newlight Technologies, een Amerikaans bedrijf dat gebruik maakt van AirCarbon, een plastic op basis van methaan en koolstofdioxide uit de atmosfeer, waarbij er dus geen gebruik wordt gemaakt van fossiele brandstoffen.

 

“We hopen dat onze betrokkenheid bij het onderzoek van Newlight het toestaat om als internationaal bedrijf te helpen de effectiviteit van de middelen voor productverpakkingen te verbeteren. Hiermee bieden we de markt de mogelijkheid tot een nieuwe manier van kopen en gebruiken van producten van The Body Shop, terwijl de gepercipieerde waarde van het materiaal en de verpakkingen wordt verbeterd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Ophef over mishandelde eenden in Nederlandse fokkerijen

05/07/2018

In sommige Nederlandse fokkerijen worden eenden structureel mishandeld, blijkt uit beeldopnames van dierenrechtenorganisatie Animal Rights. De beelden, die het vangen en vervoeren van eenden voor consumptie tonen, zijn heel naar, vindt ook voedselautoriteit NVWA.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.