The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden | RetailDetail

The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden

The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden

Op zijn veertigste verjaardag gaat The Body Shop het commitment aan om het meest ethische en duurzame bedrijf in de wereld te worden. Dat stelt het in zijn nieuwe Global Corporate Social Responsibility-strategie.

 

14 doelstellingen

De nieuwe strategie bevat een aantal activiteiten en meetbare doelen, die over het volledige bedrijf verspreid zijn en die tegen 2020 gerealiseerd moeten worden. In totaal bevat het plan 14 nieuwe doelstellingen. Zo wil The Body Shop wereldwijd 40.000 economisch zwakke mensen toegang geven tot de arbeidsmarkt en wil het 250.000 uren vaardigheden en know-how besteden aan het verrijken van de biodiversiteit van lokale gemeenschappen.

 

Het wil ook jaar na jaar de ecologische voetafdruk van de producten verkleinen en 100 procent van alle natuurlijke ingrediënten moet in de toekomst duurzaam verbouwd worden. Daarnaast wil The Body Shop ook drie duurzame verpakkingsinnovaties ontwikkelen en uitvoeren, en zal het er op toezien dat 70 procent van alle verpakkingen geproduceerd wordt zonder het gebruik van fossiele brandstoffen. Ook in de winkels moet het energieverbruik jaarlijks met 10 procent omlaag.

 

“Vanaf het begin heeft The Body Shop een dappere pioniersrol vervuld in het zoeken naar nieuwe denk- en handelswijzen en manieren om je te laten horen als bedrijf. Onze baanbrekende campagnes waren hun tijd ver vooruit en hebben wetsveranderingen voor elkaar gekregen op het gebied van dierproeven, huiselijk geweld en mensenhandel”, zegt Jeremy Schwartz, CEO van The Body Shop.

 

“Met onze Commitment dagen we onszelf uit om verder te gaan dan we tot nu toe zijn gegaan, om zo daadwerkelijk het duurzame en positieve verschil te maken. Ons belangrijkste doel is uitgroeien tot het meest duurzame, meest ethisch verantwoorde bedrijf van de wereld.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Ophef over mishandelde eenden in Nederlandse fokkerijen

05/07/2018

In sommige Nederlandse fokkerijen worden eenden structureel mishandeld, blijkt uit beeldopnames van dierenrechtenorganisatie Animal Rights. De beelden, die het vangen en vervoeren van eenden voor consumptie tonen, zijn heel naar, vindt ook voedselautoriteit NVWA.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.