Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen | RetailDetail

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

80 mensen verhuisd naar Duitsland

Dat heeft Lush deze week gesteld bij het bekend maken van zijn resultaten voor 2016. “Tot nu toe heeft Lush kunnen groeien dankzij het vrije verkeer van personen en goederen, maar nu is er onzekerheid in allebei die gebieden”, aldus Lush. “Nu we onze nieuwe Duitse productiesite hebben geopend, zullen we nieuw opties bekijken om verder te groeien buiten het Verenigd Koninkrijk.”

 

Ongeveer 20% van de werknemers van Lush hebben momenteel niet de Britse nationaliteit en voelen zich vaak niet langer welkom in het land, nadat het in een referendum besliste om de Europese Unie te verlaten. In een reactie heeft Lush al laten weten dat er niemand ontslagen zal worden, maar dat werknemers die het Verenigd Koninkrijk willen verlaten, welkom zijn in de faciliteiten van het bedrijf in Duitsland. Ondertussen zijn al meer dan 80 mensen ingegaan op dat aanbod. Lush besloot in het najaar van 2016 al om zijn Europese productie naar Duitsland te verhuizen.

 

In het voorbije boekjaar haalde Lush een omzet van 723,3 miljoen pond (830 miljoen euro), een groei van 26% ten opzichte van een jaar eerder. De winst voor belastingen steeg met 76% naar 43,2 miljoen pond (50 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.