Burberry in zee met parfumspecialist Coty

Burberry in zee met parfumspecialist Coty

Burberry in zee met parfumspecialist Coty

Nog geen vijf jaar nadat Burberry zijn parfumactiviteiten onder eigen beheer bracht, besteedt het Britse luxemerk zijn parfumbusiness alweer uit. De Amerikaanse specialist Coty neemt vanaf oktober de populaire My Burberry, Mr Burberry en andere parfums van het merk onder zijn hoede.

Miljoenendeal

Nog geen vijf jaar geleden zegde Burberry zijn bijna 20-jarige licentiedeal met Interparfums op om zijn parfumbusiness ‑ goed voor zo’n 17% van de omzet ‑ in eigen handen te nemen. Nu kondigt het Britse luxemerk een deal met het Amerikaanse Coty aan. Coty is de wereldleider op de parfummarkt sinds de overname van de P&G-beautymerken in de zomer van 2015.

 

“Samenwerking met een wereldwijde partner van die omvang en met die expertise zal ons helpen om de volgende fase in de ontwikkeling van Burberry Beauty op te starten en de business opnieuw te laten groeien”, zegt Burberry-topman Christopher Bailey, die in juli wordt opgevolgd door Marco Gobbetti, ex-CEO van het Franse luxemerk Céline (uit de LVMH-stal). Bailey zal zich vanaf dan opnieuw enkel bezighouden met het creatieve werk.

 

Met de deal is een bedrag van circa 225 miljoen dollar gemoeid (inclusief de overname van de huidige stocks). Daar komen dan ook nog elk jaar royalties op de verkoop bovenop. De deal gaat in oktober van dit jaar van start: vanaf dan zal Coty niet alleen de parfums maar ook de cosmeticaproducten van Burberry ontwikkelen, produceren en commercialiseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.