Colinda Hoegee nieuwe algemeen directeur De Tuinen en Essenza | RetailDetail

Colinda Hoegee nieuwe algemeen directeur De Tuinen en Essenza

Colinda Hoegee nieuwe algemeen directeur De Tuinen en Essenza

Colinda Hoegee is aangesteld als de nieuwe algemeen directeur van De Tuinen en Essenza. Ze volgt in die functie Dick de Lange op, die na bijna tien jaar aan het hoofd zijn functie neerlegt.

Interne promotie

Dick de Lange was 8,5 jaar algemeen directeur bij de ketens De Tuinen en Essenza en onder zijn bewind steeg het aantal winkels van De Tuinen in Nederland van 67 naar 133 winkels. Hij heeft beslist om een andere uitdaging aan te gaan en wordt opgevolgd door huidig commercieel directeur Colinda Hoegee. "De Tuinen en Essenza betreuren het vertrek van een gewaardeerd persoon en collega", staat in hun persbericht.

 

Hoegee is al acht jaar aan de slag in de groep als commercieel directeur en krijgt met het vertrek van De Lange nu de mogelijkheid om zelf het bedrijf te gaan leiden. In haar periode als commercieel directeur was ze onder meer verantwoordelijk voor het opzetten van de trainingsacademie en het uitwerken van het Plan-it-Green beleid. Zij zal nu zorgen voor de verdere invulling van diverse projecten binnen De Tuinen en Essenza en proberen verder te bouwen op de groei van de ketens onder Dick de Lange.

 

De Tuinen is een keten gezondheidswinkels in Nederland, die met Essenza ook een dochteronderneming heeft in België. Sinds 2003 is het onderdeel van het Britse Holland & Barrett, een dochteronderneming van het Amerikaanse NBTY.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres.