DA koopt parfumerieketen Mooi | RetailDetail

DA koopt parfumerieketen Mooi

DA koopt parfumerieketen Mooi

Drogisterijketen DA heeft de keten van zelfstandige parfumerieën Mooi overgenomen. Daarnaast gaat de onderneming een samenwerking aan met Vitaminstore, een winkelketen in voedingsupplementen.

Mooi wordt 'thema' bij DA

De manier van werken bij Mooi gaat door de overname niet veranderen, wel kunnen DA en de nieuwe dochteronderneming van elkaar leren. "Door de overname ontstaat een bundeling van krachten waarmee we in staat zijn drie werelden neer te zetten waarin klant- en shopgedrag centraal staan: fris, gezond en mooi", zegt Linda Keijzer van DA tegen Retailnews.

 

Vanaf halverwege dit jaar moeten deze drie thema's zichtbaar worden in de drogisterijen van DA. Ze worden ingevuld met de verkoop van producten voor persoonlijke verzoring (fris), parfumerie in samenwerking met het nieuwe zusje (mooi) en de samenwerking met Vitaminstore (gezond). De laatste samenwerking moet nog concreet worden uitgewerkt, maar zal vooral over assortiment gaan.



De overname van Mooi komt niet helemaal als een verrassing: de twee ketens werkten sinds 2012 al nauw samen. Mooi Parfumerie heeft 48 winkels verspreid over Nederland, Vitaminstore 23.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.